• Buradasın

    Boğaziçi Köprüsü'nün adı neden değişti?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Boğaziçi Köprüsü'nün adı, 15 Temmuz 2016'daki darbe girişimi sırasında köprüde hayatını kaybeden vatandaşların anısına 26 Temmuz 2016'da 15 Temmuz Şehitler Köprüsü olarak değiştirildi 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Boğaziçi köprüsü neden önemli?

    Boğaziçi Köprüsü, iki kıtayı birbirine bağlaması ve İstanbul'un ulaşım ağında hayati bir arter olması nedeniyle önemlidir. Diğer önemli nedenler: - Kültürel ve sembolik değer: Köprü, İstanbul'un tarihi ve kültürel mirasının bir parçasıdır ve şehirle özdeşleşmiştir. - Ekonomik katkı: Hizmete açıldığı tarihten itibaren devlet ekonomisine büyük katkı sağlamıştır. - Sportif etkinlikler: Her yıl düzenlenen İstanbul Maratonu gibi etkinlikler için benzersiz bir güzergah sunar. - Modern mühendislik harikası: Köprünün inşası, dönemin en son mühendislik teknikleri kullanılarak gerçekleştirilmiş ve üç yılda tamamlanmıştır.

    Boğaziçi köprüsünün tabelası neden kaldırıldı?

    Boğaziçi Köprüsü'nün tabelasının kaldırılmasının nedeni, 15 Temmuz darbe girişimi sırasında birçok sivilin hayatını kaybetmesi sonucu köprünün adının "15 Temmuz Şehitler Köprüsü" olarak değiştirilmesidir.

    Boğaziçi köprüsünün ilk hali nasıldı?

    Boğaziçi Köprüsü'nün ilk hali, Büyük İskender tarafından M.Ö. 334 yılında İran seferi öncesi inşa ettirilen geçici köprü olarak bilinmektedir. Modern Boğaziçi Köprüsü ise 30 Ekim 1973 tarihinde açılmış ve şu özelliklerle tasarlanmıştır: - Toplam uzunluk: 1.560 metre. - Ana açıklık: 1.074 metre (dönemin en uzun 4. asma köprüsü). - Genişlik: 33,40 metre. - Yükseklik: 64 metre (gemilerin geçişi için).

    Boğaziçi Köprüsü neden Beylerbeyi yerine Ortaköy'e yapıldı?

    Boğaziçi Köprüsü'nün Beylerbeyi yerine Ortaköy'e yapılmasının nedeni, 1955 yılında Amerikan firması De Leuw, Cather and Company'nin hazırladığı raporda Ortaköy ve Beylerbeyi arasının asma köprü yapımı için en uygun yer olarak belirlenmesidir. Köprünün bu bölgeye yapılmasında etkili olan diğer bir faktör ise, 1951 yılında Alman Krupp Şirketi'nin İTÜ'de ders veren mimar Paul Bonatz'a yaptırdığı etütte, köprü inşaatı için en uygun bölgenin Ortaköy ve Beylerbeyi olarak belirlenmesidir. Ancak, Boğaziçi Köprüsü'nün konumuyla ilgili kararlar sadece teknik gerekçelerle sınırlı kalmamış, siyasi ve toplumsal dinamikler de bu süreçte rol oynamıştır.