• Buradasın

    Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Atatürkçü düşünce, Atatürk ilke ve inkılapları, Türk kültürü, tarihi ve dilini bilimsel yollarla araştırmak, tanıtmak ve yaymak amacıyla kurulmuştur 23.
    Kurumun bazı görevleri:
    • Sosyal ve beşeri bilimler alanında araştırmalar yapmak ve bu araştırmaları desteklemek 4.
    • Ulusal ve uluslararası etkinlikler düzenlemek (seminer, sempozyum, konferans) 4.
    • Bilimsel yayınları desteklemek ve yayımlamak 4.
    • Klasikleşmiş bilim ve düşünce eserlerini günümüz Türkçesine çevirmek 4.
    • Akademisyenlerin ve araştırmacıların yetiştirilmesine katkı sağlamak 4.
    Kurum, Türk Tarih Kurumu, Türk Dil Kurumu, Atatürk Araştırma Merkezi ve Atatürk Kültür Merkezi gibi alt kurumları denetlemektedir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Atatürk Türk Tarih Kurumuna neden önem verdi?

    Atatürk, Türk Tarih Kurumu'na (TTK) önem vermesinin bazı nedenleri: Türk milletinin tarihini bilimsel olarak araştırmak ve tanıtmak. Batı kamuoyuna gerçek Türk tarihini bilimsel kanıtlarla açıklamak. Türk milletinin tarih bilincini geliştirmek. Yeni bir tarih görüşü oluşturmak. Gençlerin tarih alanında yetişmesini sağlamak. Atatürk'ün vasiyeti.

    Atatürk'ün kurduğu dil ve tarih kurumları nelerdir?

    Atatürk'ün kurduğu dil ve tarih kurumları şunlardır: Türk Dil Kurumu (TDK). Türk Tarih Kurumu (TTK). Ayrıca, 1935 yılında Ankara Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi'nin kurulması da Atatürk'ün tarih çalışmalarına verdiği önemi göstermektedir.

    Türk Tarih Kurumu ve Türk Tarih Encümeninin farkı nedir?

    Türk Tarih Kurumu ve Türk Tarih Encümeni arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Kuruluş Tarihi ve Adı: Türk Tarih Encümeni, Osmanlı Devleti döneminde 1910 yılında kurulmuşken, Türk Tarih Kurumu, Cumhuriyet döneminde, 1931 yılında Atatürk'ün direktifleriyle kurulmuştur. 2. Amaç ve Çalışmalar: Türk Tarih Encümeni, daha çok Osmanlı öncesi Türklükle ilgili çalışmalara yer verirken, Türk Tarih Kurumu, Türk ve Türkiye tarihine ilişkin konuları incelemeyi ve elde edilen sonuçları yaymayı amaçlamıştır. 3. Yapı ve Organizasyon: Türk Tarih Encümeni, resmi bir kurum değilken, Türk Tarih Kurumu, tüzel kişiliğe sahip bir kamu kuruluşudur.

    Atatürk'ün Türk dili ile ilgili yaptığı çalışmalar nelerdir?

    Atatürk'ün Türk dili ile ilgili yaptığı bazı çalışmalar: Lâtin alfabesinin kabulü: 26 Haziran 1928'de Dil Encümeni'ni kurarak yeni Türk alfabesinin hazırlanmasını sağladı ve 1 Kasım 1928'de Türk alfabesi kanunlaşarak yürürlüğe girdi. Türk Dil Kurumu'nun kurulması: 12 Temmuz 1932'de Türk Dil Kurumu'nu (TDK) kurarak Türk dilinin zenginliğini ortaya çıkarmayı ve yabancı dillerin etkisinden kurtarmayı amaçladı. Dil seferberliği: TDK aracılığıyla derleme heyetleri kurarak halk ağzından kelimeler topladı, eski metinleri taradı ve yeni sözcükler türetildi. Geometri terimleri: 1936-1937 kışında, geometri terimlerinin Türkçeleştirildiği bir geometri kitabı yazdı. Güneş-Dil Teorisi: Güneş-Dil Teorisi ile ilgili çalışmalar yaptı, bu teori bütün dillerin Türkçeden geldiğini ileri süren bir dilbilim kuramıdır.

    Dil ve Tarih Kurumu ne zaman kuruldu?

    Türk Dil Kurumu (TDK), 12 Temmuz 1932 tarihinde Atatürk'ün talimatıyla Türk Dili Tetkik Cemiyeti adıyla kurulmuş, 1936 yılında adı Türk Dil Kurumu olarak değiştirilmiştir. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu ise 17 Ağustos 1983 tarihinde kurulmuştur.

    Atatürk Kültür Merkezi'nin kurulması hakkında kanun nedir?

    Atatürk Kültür Merkezi'nin kurulması hakkında kanun, 2302 sayılı "Atatürk'ün Doğumunun 100. Yılının Kutlanması ve Atatürk Kültür Merkezi Kurulması Hakkında Kanun"dur. Bu kanun, 23 Eylül 1980 tarihinde kabul edilmiş ve 26 Eylül 1980 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Kanunun amacı, Atatürk'ün doğumunun 100. yılı dolayısıyla Türk devriminin, Türk ve insanlık tarihi içindeki yerini ve önemini, büyüklüğünü, bütünleştiriciliğini, milliyetçiliğini, laiklik ve eğitim anlayışını yaymaktır. Bu kanun ile Atatürk Kültür Merkezi'nin Ankara'da kurulması ve merkezinin, Milli Mücadele tarihini, Türk halk kültürünü ve sanatlarını tanıtan yerler, müzeler, sahneler, toplantı salonları, sergi alanları, arşiv ve kitaplıklar, atölyeler gibi yerlerden oluşması kararlaştırılmıştır.

    Atatürk'ün milli kültürle ilgili görüşleri nelerdir?

    Atatürk'ün milli kültürle ilgili bazı görüşleri: Kültür tanımı: Atatürk'e göre kültür, "bir insan topluluğunun; devlet hayatında, fikir hayatında, yani ilimde, içtimaiyatta ve güzel sanatlarda, iktisadi hayatta yapabildiği şeylerin bileşkesidir". Milli kültürün önemi: Atatürk, milli kültürü Türkiye Cumhuriyeti'nin temel direği olarak kabul etmiştir. Kendine özgü değerlerin korunması: Atatürk, milli kültürde kendine ait özel çizgilerin silinmemesi gerektiğini, körü körüne taklitçiliğe sapmaktan kaçınılması gerektiğini belirtmiştir. Eğitim ve kültür ilişkisi: Milli bir eğitim programından bahsederken, milli ahlak ve tarihle uyumlu bir kültür anlayışının genç nesillere öğretilmesini istemiştir. Kültürün dinamizmi: Atatürk, milli kültürün temel dayanaklarını oluşturan vasıfların gelişkenlik ve dinamiklik özelliğini geçerli saymıştır.