• Buradasın

    Amak-i Hayal neden Turkuvaz'da?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    A'mâk-ı Hayal'in Turkuvaz Kitap tarafından yayımlanması, eserin yeni bir versiyonunun hazırlanmasıyla ilgilidir 3. Bu yeni versiyon, Recaizade Mahmut Ekrem'in "Araba Sevdası" ve Fatma Fahrünnisa'nın "Dilharap" eserlerinin günümüz Türkçesiyle ilk kez yayıma hazırlayan Fatih Altuğ tarafından hazırlanmıştır 3.
    Eser, ilk kez 1909'da "Necat" gazetesinde tefrika edilmeye başlanmış, ancak bu tefrika tamamlanamayıp metin 1910'da Ahmed Hilmi'nin çıkardığı "Hikmet" gazetesinde dergi eki olarak yayımlanmıştır 3. 1910'da metin, "Birinci Kitap: Raci'nin Hatıraları" alt başlığıyla bir kitap olarak basılmıştır 3. Metnin ikinci kitabı ise 1912'de "Hikmet" gazetesinde tefrika edilmeye başlanmış, ancak bu tefrika da tamamlanmamıştır 3. Bütün eser, tek bir kitap olarak ilk kez Ahmed Hilmi'nin ölümünden on bir yıl sonra, 1925'te basılmıştır 3.
    Turkuvaz Kitap, bu eseri yayımlayarak, eserin daha geniş bir kitleye ulaşmasını ve doğru bir şekilde aktarılmasını sağlamıştır.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Amak-ı Hayal ne anlatmak istiyor?

    A'mâk-ı Hayâl, Şehbenderzâde Filibeli Ahmed Hilmi tarafından 1910 yılında yazılmış bir eserdir ve Vahdet-i Vücûd inancını anlatır. Eserde, başkahraman Râci'nin varlık, alem, ruh, ölüm, hayat gibi varoluşsal kavramları anlama ve ruhunu huzura kavuşturacak bilgiye ulaşma çabaları anlatılır. A'mâk-ı Hayâl, aynı zamanda Doğu-Batı medeniyetinin bir çatışma anlatısı olarak da değerlendirilebilir.

    Amak ı hayal neden önemli?

    A'mâk-ı Hayâl, Şehbenderzâde Filibeli Ahmed Hilmi tarafından 1910 yılında yazılmış, tasavvuf edebiyatının önemli eserlerinden biridir. Eserin önemli olmasının bazı nedenleri: Tasavvufi görüş: Vahdet-i Vücûd inancını anlatır ve bu yönüyle yazarın tasavvufî görüşünü en iyi yansıtan eserlerden biri olarak kabul edilir. Doğu-Batı çatışması: Doğu ve Batı medeniyetlerinin bir çatışma anlatısıdır ve bu çatışmada tavrını Doğu düşüncesinden yana koyar. Arayış ve bunalım: Mevcut bilgilerin ve felsefi argümanların insanın varoluş sorularına cevap veremediği bir arayış ve bunalım temasını işler. Sembolik hikayeler: Felsefi ve düşünsel derinlikli sembolik hikayelerden oluşur ve bu hikayeler hem bağımsız bir formattadır hem de sonunda bütünlüğe ulaşır. Otobiyografik özellik: Kitaptaki Raci tipi, birçok yönüyle yazarın kendisi olarak kabul edilir.