• Buradasın

    Ahiliğin 124 kuralı nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ahiliğin 124 kuralı, Fütüvvetname adı verilen tüzük niteliğindeki metinlerde yer almaktadır 13. Bu kurallardan bazıları şunlardır:
    1. Doğrudan ve doğruluktan ayrılmamak 1.
    2. İyi huylu ve güzel ahlaklı olmak 14.
    3. Sözünde ve sevgisinde vefalı olmak 14.
    4. Alçakgönüllü olmak 1.
    5. Cömert ve ikram sahibi olmak 14.
    6. Sır saklamak 14.
    7. Hizmette ve vermede ayrım yapmamak 1.
    8. Hile yapmamak 1.
    9. Bir sanat ve iş sahibi olmak 1.
    10. Öfkesine hakim olmak 5.
    11. Dedikodu ve çekememezlik yapmamak 1.
    12. Kusurları örtücü olmak 1.
    13. İçi ve dışı, özü ve sözü bir olmak 14.
    14. Mahiyetindekileri korumak ve gözetmek 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ahilerin 7 ilkesi nedir?

    Ahilerin 7 ilkesi şunlardır: 1. Cimrilik kapısını bağlamak, lütuf kapısını açmak. 2. Kahır ve zulüm kapısını bağlamak, hilim ve mülâyemet kapısını açmak. 3. Hırs kapısını bağlamak, kanaat ve rıza kapısını açmak. 4. Tokluk ve lezzet kapısını bağlamak, riyazet kapısını açmak. 5. Halktan yana kapısını bağlamak, Hak’tan yana kapısını açmak. 6. Herze ve hezeyan kapısını bağlamak, marifet kapısını açmak. 7. Yalan kapısını bağlamak, doğruluk kapısını açmak.

    Ahilik ne anlama gelir?

    Ahilik, XIII. yüzyılın ilk yarısından XIX. yüzyılın ikinci yarısına kadar Anadolu, Balkanlar ve Kırım'da yaşamış olan Türk halkının sanat ve meslek alanında yetişmelerini, ahlaki yönden gelişmelerini sağlayan bir kuruluşun adıdır. Ahilik kelimesinin anlamına dair iki farklı görüş bulunmaktadır: 1. Arapça kökenli görüş: "Ahi" kelimesi, "kardeşim" anlamına gelen "ah" kelimesine birinci tekil şahıs "ya"sı eklenerek oluşmuştur. 2. Türkçe kökenli görüş: "Ahi" kelimesi, "akı" kelimesinden türemiştir; "akı" kelimesi ise eli açık, cömert, yiğit anlamlarına gelir.

    Ahilikte 4 C kuralı nedir?

    Ahilikte "4C kuralı" olarak bilinen bir kavram yoktur. Ancak, 4C pazarlama karması kavramı, Ahilik felsefesiyle bazı benzerlikler göstermektedir. 4C pazarlama karması unsurları: 1. Müşteri Değeri (Customer Value): Müşteriye sunulan ürünün bir değer sunması ve müşterinin ihtiyacını karşılaması. 2. Malın Müşteriye Maliyeti (Cost to Customer): Ürünün müşteriye olan maliyetinin fiyatın yerini alması. 3. Müşteriye Uygunluk (Convenience for Buyer): Müşterinin ürüne kolay ulaşımı. 4. Müşteri ile İletişim (Customer Communication): Pazarla etkileşim ve müşteri ile doğru iletişimin kurulması. Ahilik felsefesinde ise bu unsurlar şu şekilde karşılık bulur: Müşteri Velinimetimizdir: Müşteri değeri. Denetsel Fiyat: Malın müşteriye maliyeti. Müşterinin Ürüne Kolay Ulaşımı: Müşteriye uygunluk. Pazarla Etkileşim: Müşteri ile iletişim.