Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ahilikte "4C kuralı" olarak bilinen bir kavram yoktur. Ancak, 4C pazarlama karması kavramı, Ahilik felsefesiyle bazı benzerlikler göstermektedir 123.
4C pazarlama karması unsurları:
- Müşteri Değeri (Customer Value): Müşteriye sunulan ürünün bir değer sunması ve müşterinin ihtiyacını karşılaması 13.
- Malın Müşteriye Maliyeti (Cost to Customer): Ürünün müşteriye olan maliyetinin fiyatın yerini alması 13.
- Müşteriye Uygunluk (Convenience for Buyer): Müşterinin ürüne kolay ulaşımı 13.
- Müşteri ile İletişim (Customer Communication): Pazarla etkileşim ve müşteri ile doğru iletişimin kurulması 13.
Ahilik felsefesinde ise bu unsurlar şu şekilde karşılık bulur:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: