• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ahilerin 7 ilkesi şunlardır:
    1. Cimrilik kapısını bağlamak, lütuf kapısını açmak 12.
    2. Kahır ve zulüm kapısını bağlamak, hilim ve mülâyemet kapısını açmak 12.
    3. Hırs kapısını bağlamak, kanaat ve rıza kapısını açmak 12.
    4. Tokluk ve lezzet kapısını bağlamak, riyazet kapısını açmak 12.
    5. Halktan yana kapısını bağlamak, Hak’tan yana kapısını açmak 12.
    6. Herze ve hezeyan kapısını bağlamak, marifet kapısını açmak 12.
    7. Yalan kapısını bağlamak, doğruluk kapısını açmak 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ahilikte 4 C kuralı nedir?

    Ahilikte "4C kuralı" olarak bilinen bir kavram yoktur. Ancak, 4C pazarlama karması kavramı, Ahilik felsefesiyle bazı benzerlikler göstermektedir. 4C pazarlama karması unsurları: 1. Müşteri Değeri (Customer Value): Müşteriye sunulan ürünün bir değer sunması ve müşterinin ihtiyacını karşılaması. 2. Malın Müşteriye Maliyeti (Cost to Customer): Ürünün müşteriye olan maliyetinin fiyatın yerini alması. 3. Müşteriye Uygunluk (Convenience for Buyer): Müşterinin ürüne kolay ulaşımı. 4. Müşteri ile İletişim (Customer Communication): Pazarla etkileşim ve müşteri ile doğru iletişimin kurulması. Ahilik felsefesinde ise bu unsurlar şu şekilde karşılık bulur: Müşteri Velinimetimizdir: Müşteri değeri. Denetsel Fiyat: Malın müşteriye maliyeti. Müşterinin Ürüne Kolay Ulaşımı: Müşteriye uygunluk. Pazarla Etkileşim: Müşteri ile iletişim.