Vergi levhası tekrar çıkarmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- İnternet Vergi Dairesi Başvurusu: Vergi levhası, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın İnternet Vergi Dairesi üzerinden elektronik başvuru yapılarak çıkarılabilir 23.
- Gerekli Belgeler: Başvuru sırasında kimlik fotokopisi, adres bilgileri ve faaliyet belgesi gibi belgeler sunulmalıdır 2.
- Yetkilendirme: Vergi levhası, bizzat mükellef tarafından alınabileceği gibi, yetkilendirdiği serbest muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir veya yeminli mali müşavirler aracılığıyla da alınabilir 1.
- Onay ve Teslimat: Başvuru incelendikten sonra onaylanır ve vergi levhası mükellefe teslim edilir 2.
İlk defa vergi levhası alacak olanlar, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın internet sitesinde yer alan "Vergi Levhası Oluşturma" seçeneği yardımıyla da e-vergi levhası alabilirler 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: