Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Vergi levhasını kaybetmek durumunda yapılması gerekenler:
- Kayıp ilanı vermek: Vergi levhasının kaybolması durumunda kayıp ilanı verilmesi önerilir 3.
- Vergi dairesine başvurmak: Kayıp ilanı ile birlikte vergi dairesine gidilerek yeni vergi levhası başvurusu yapılmalıdır 23.
- Gerekli belgeleri hazırlamak: Başvuru sırasında iş yeri adresinin yer aldığı kira sözleşmesi veya tapusunun fotokopisi, muhasebe işlemlerinin yürütülmesi için noter onaylı vekaletname ve imza beyannamesi gibi belgelerin hazırlanması gerekebilir 5.
Vergi levhası başvurusu, Gelir İdaresi Başkanlığı’nın İnternet Vergi Dairesi sistemi üzerinden veya e-Devlet aracılığıyla çevrimiçi olarak da yapılabilir 25. Bu işlemler sonucunda yeni vergi levhası dijital ortamda indirilebilir veya yazdırılabilir 25.
Vergi levhası kaybı durumunda usulsüzlük cezası uygulanmaz 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: