• Buradasın

    Veraset ilamı ile emlak vergisi bildirimi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Veraset ilamı ile emlak vergisi bildirimi yapmak için gerekli adımlar:
    1. Veraset İlamı ve Belgeler: Veraset ilamı ile birlikte, verasete konu olan gayrimenkullerin tapularının fotokopisi, varislere ait T.C. Kimlik No, varislerden en az birinin ikametgâh ve iletişim bilgileri hazırlanmalıdır 134.
    2. Belediyeye Başvuru: Bu belgelerle birlikte, vefat eden mükellefin varisleri, ilgili belediyeye emlak vergisi bildirimi için başvurmalıdır 134.
    3. Süreler: Vefat eden mükellefin varisleri için beyan süresi, mükellefin ölüm tarihinden itibaren 3 aydır 134.
    Emlak vergisi bildirimi için gerekli diğer belgeler:
    • tapu fotokopisi 134;
    • gayrimenkulün bildirim formu 13;
    • vergi numarası veya T.C. kimlik numarası 13.
    Tüzel kişiler için ayrıca imza sirküleri ve vergi levhası gereklidir 13.
    Emlak vergisi bildirimi, ilgili belediyenin emlak tahakkuk servisine yapılmalıdır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Emlak vergisi bildirim sureti nereden alınır?

    Emlak vergisi bildirim sureti (rayiç bedel belgesi) e-Devlet üzerinden alınabilir. Bunun için: 1. e-Devlet sistemine giriş yapılır. 2. Arama çubuğuna "emlak vergisi bildirim sureti (rayiç bedel) belgesi sorgulama" yazılır ve ilgili hizmete tıklanır. Ayrıca, ilgili belediyenin web sitesi üzerinden de bu belge talep edilebilir. Alternatif olarak, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) resmi web sitesi veya Hazır Beyan mobil uygulaması üzerinden de başvuru yapılabilir. Emlak vergisi beyannamesi için gerekli evraklar arasında tapu fotokopisi, mülk sahibinin nüfus cüzdanı fotokopisi ve yapı ruhsatı gibi belgeler de bulunur.

    Veraset ilamı için hangi vergi dairesine gidilir?

    Veraset ilamı (mirasçılık belgesi) için gidilecek vergi dairesi, şu şekilde belirlenir: Veraset yoluyla gerçekleşen intikallerde. Diğer suretle gerçekleşen intikallerde. Tüzel kişi veya diğer teşekküller tarafından yapılan tasarruflarda. Muris veya tasarrufu yapan kişinin ikametgâhı yabancı memlekette ise. Muris veya tasarrufu yapan kişinin Türkiye’de hiç ikamet etmediği veya son ikametgâhının tespit edilemediği takdirde. Ayrıca, yurt dışında bulunan vatandaşlar, veraset ilamı için yurt dışındaki konsolosluklara da başvurabilir.

    E-devletten emlak beyannamesi nasıl verilir?

    E-Devlet üzerinden emlak beyannamesi vermek için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. E-Devlet sistemine giriş yapılır. 2. Arama çubuğuna "emlak beyannamesi" yazılır ve ilgili hizmete tıklanır. 3. Karşıya çıkan ekranda, taşınmazla ilgili bilgiler (adres, tür vb.) dikkatlice doldurulur. 4. Tüm bilgiler girildikten sonra beyanname kontrol edilip onaylanır. İşlem için gerekli olan bazı belgeler: kimlik bilgileri; varsa vergi numarası; taşınmaza ait tapu fotokopisi; adres bilgilerini doğrulayan belge; yeni satın alınan bir mülkse, satın alma tarihini gösteren belge. E-Devlet üzerinden emlak beyannamesi vermek için, T.C. kimlik numarası ve e-Devlet şifresi gereklidir. Emlak beyannamesi verme süresi, taşınmazın satın alındığı yılın son gününe kadar devam eder. Beyanname verirken veya süre aşımı durumunda cezai yaptırımlarla karşılaşmamak için, beyan edilecek bilgilerin doğru ve eksiksiz olduğundan emin olunmalıdır.

    Emlak vergisi beyannamesi verilmezse ne olur?

    Emlak vergisi beyannamesi verilmezse aşağıdaki yaptırımlar uygulanır: Vergi cezası. Gecikme faizi. Yasal işlem. Kaçak yapı. Ayrıca, gayrimenkulün değerinin düşük gösterilmesi durumunda da cezai yaptırımlar uygulanır. Emlak beyannamesi, taşınmazın satın alındığı yılın sonuna kadar verilmelidir.

    Veraset ilamı ile vergi dairesinden ne alınır?

    Veraset ilamı ile vergi dairesinden alınan belge, veraset beyannamesidir. Veraset ilamı alındıktan sonra, intikal edecek olan mal varlığı için vergi ödemesi yapılması gerekir. Vergi Usul Kanunu kapsamında bulunan maddelere gereğince belirtilen sürecin 3 ay daha uzatılması mümkündür. Vergi dairesine yapılacak olan başvuru, intikal için zorunlu olan adımlardan biridir. Beyanname her mirasçı tarafından ayrı şekilde verilebilir ya da müştereken de vermek mümkündür. Veraset beyanında, vefat eden kişinin üzerinde bulunan bütün gayrimenkul, menkul, kiralık kasalar, banka hesaplarında bulunan paralar, şirket hisseleri ve motorlu araçların beyanı gerçekleşir. Veraset ve intikal gerektiren haller hakkında detaylı bilgi için bir avukata danışılması önerilir.

    Veraset ilamı olmadan miras intikali yapılır mı?

    Hayır, veraset ilamı olmadan miras intikali yapılamaz. Veraset ilamı, mirasçıların kim olduğunu ve miras üzerindeki paylarını resmi olarak belirleyen bir belgedir.

    Veraset Harçları hangi vergi dairesinden alınır?

    Veraset harçları (veraset ve intikal vergisi), miras bırakanın son ikametgahının bulunduğu yerdeki vergi dairesinden alınır. Eğer miras bırakan yurt dışında ikamet ediyorsa, Türkiye'deki taşınmazların bağlı olduğu vergi dairesine başvurulmalıdır. Beyanname, ilgili vergi dairesine bizzat elden kâğıt ortamında verilebileceği gibi taahhütlü olarak posta ile de gönderilebilir. Ayrıca, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın resmi web adresi üzerinden de bu işlemler gerçekleştirilebilir.