• Buradasın

    Uzlaşma hangi maddelerde düzenlenmiştir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Uzlaşma, farklı hukuk alanlarında çeşitli maddelerde düzenlenmiştir:
    1. Ceza Muhakemesi Kanunu'nda Uzlaşma: 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 253, 254 ve 255. maddelerinde uzlaşma ile ilgili hükümler yer almaktadır 23.
    2. Avukatlık Kanunu'nda Uzlaşma: 1136 sayılı Avukatlık Kanunu'nun 35/A maddesi, avukatlar aracılığıyla yapılan uzlaşmaları düzenler 1.
    3. Türkiye Barolar Birliği Uzlaşma Sağlama Yönetmeliği: Bu yönetmelik, uzlaşma yönteminin usul ve esaslarını belirler ve 14 Nisan 2017 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanmıştır 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Uzlaşma sınırı nasıl belirlenir?

    Uzlaşma sınırı, farklı hukuk alanlarında farklı şekillerde belirlenir: 1. Ceza Muhakemesi Kanunu'na Göre Uzlaşma Sınırı: Ceza davalarında uzlaşma sınırı, suçun niteliğine ve tarafların rızasına bağlı olarak belirlenir. 2. Vergi Hukuku'nda Uzlaşma Sınırı: Vergi mükellefleri için tarhiyat öncesi uzlaşma sınırı, 2025 yılı itibariyle 33.000 TL olarak belirlenmiştir. Uzlaşma sürecinin başlatılması için ilgili yasal düzenlemelere uyulması ve gerekli prosedürlerin takip edilmesi önemlidir.

    243.244 suçunda uzlaşma olur mu?

    TCK 243. madde kapsamında, yani "Bilişim Sistemine Girme Suçu" için uzlaşma mümkündür. TCK 244. madde kapsamında ise uzlaşma mümkün değildir.

    Uzlaşma kapsamına giren suçlar kaç yıl ceza alır?

    Uzlaşma kapsamına giren suçlar için üst sınırı 3 yılı geçmeyen hapis veya adli para cezaları öngörülmüştür.

    Uzlaşma talebi nasıl yapılır?

    Uzlaşma talebi farklı alanlarda farklı şekillerde yapılabilir: 1. Ceza Hukuku: Uzlaşma talebi, kolluk görevlileri, Cumhuriyet savcısı veya hâkim tarafından taraflara uzlaşma teklif edilmesiyle başlar. 2. Vergi Hukuku: - Tarhiyat Öncesi Uzlaşma: Vergi incelemesine başlanmış mükellefler için geçerlidir. - Tarhiyat Sonrası Uzlaşma: Vergi daireleri tarafından mükellef adına tarh edilen vergiler ve kesilen cezalar için geçerlidir.

    Uzlaşma edimi nasıl belirlenir?

    Uzlaşma edimi, uzlaştırma sürecinde taraflar arasında anlaşmaya varılan ve zararın giderilmesini sağlayan edimlerdir. Bu edimlerin belirlenmesi sırasında dikkate alınması gereken bazı önemli noktalar şunlardır: 1. Hukuka ve Ahlaka Uygunluk: Edim, kanunun emredici kurallarına, genel ahlaka, kamu düzenine ve kişilik haklarına uygun olmalıdır. 2. İmkânsızlık: Edim, belirli veya belirlenebilir olmalı ve ifası imkânsız olmamalıdır. 3. Uzlaştırmacının Rolü: Uzlaştırmacı, edimin denetleneceğini ve hukuka ve ahlaka uygun bulunmaması halinde raporu onaylamayacağını taraflara bildirmelidir. 4. Cumhuriyet Savcısının Onayı: Edim, cumhuriyet savcısının onayından da geçmek zorundadır. Uzlaşma edimi olarak şunlar kararlaştırılabilir: - Maddi veya manevi zararın tazmin edilmesi; - Mağdura özür dilenmesi; - Topluma faydalı birey olmayı sağlayacak programlara katılım; - Hayır amaçlı kuruluşlara bağış yapılması.

    CMK'ya göre uzlaşma şartları nelerdir?

    CMK'ya göre uzlaşma şartları şunlardır: 1. Suçun Niteliği: Uzlaşma, yalnızca şikayete bağlı suçlar için mümkündür. 2. Yeterli Şüphe: Suçun işlendiğine dair yeterli şüphe ve oluşturacak delil bulunmalıdır. 3. Tarafların Kabulü: Hem şüpheli hem de mağdurun uzlaşma teklifini kabul etmesi gerekir. 4. Kamu Tüzel Kişileri: Kamu tüzel kişileri (Valilik, Belediye, Bakanlık vb.) aleyhine işlenen suçlarda uzlaşma uygulanmaz. 5. Uzlaştırmacı: Uzlaşma süreci, uzlaştırma bürosu tarafından görevlendirilen uzlaştırmacı tarafından yürütülür.

    Tarhiyat öncesi uzlaşma nedir?

    Tarhiyat öncesi uzlaşma, vergi incelemesi sonuçlanmadan önce, mükelleflerin vergi ve cezalar için vergi idaresi ile anlaşarak uyuşmazlığı çözme sürecidir. Bu süreçte: 1. Başvuru: Mükellef, uzlaşma talebini vergi idaresine iletir. 2. Değerlendirme: Vergi idaresi, talebi değerlendirir ve gerekli belgeleri inceler. 3. Toplantı: Taraflar, uzlaşma görüşmeleri için bir araya gelir ve önerilerde bulunur. 4. Anlaşma: Taraflar arasında anlaşma sağlandığında, bu anlaşma yazılı hale getirilir ve her iki taraf için de bağlayıcı olur. Tarhiyat öncesi uzlaşma, vergi hukukunda önemli bir alternatif çözüm yoludur ve mahkeme sürecine göre daha hızlı ve maliyet etkin bir çözüm sunar.