• Buradasın

    UYAP kurum portal kimler kullanabilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    UYAP Kurum Portal aşağıdaki kişiler tarafından kullanılabilir:
    1. Hakimler ve Savcılar: Dava ve soruşturma süreçlerini elektronik ortamda yönetebilirler 2.
    2. Avukatlar: Müvekkilleri adına dava açma, dilekçe gönderme ve dosya inceleme işlemlerini online olarak yapabilirler 23.
    3. Kamu Kurumları: Adalet hizmetlerinin koordinasyonunu ve bilgi paylaşımını sağlarlar 2.
    4. Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşları: Türkiye genelindeki adli, idari ve icra birimlerinde tarafı oldukları dava dosyalarını sorgulayabilir ve takip edebilirler 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    UYAP portalda hangi işlemler yapılabilir?

    UYAP (Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sistemi) portalında aşağıdaki işlemler yapılabilir: 1. Dosya Sorgulama ve Takip: Vatandaşlar, kendi adlarına açılmış davaları takip edebilir ve dosya bilgilerini görüntüleyebilirler. 2. Ödeme İşlemleri: Mahkeme harçları ve diğer yargı giderleri online olarak ödenebilir. 3. Başvuru İşlemleri: Dilekçe verme, itiraz başvuruları ve diğer yasal talepler elektronik ortamda yapılabilir. 4. Adli Sicil Kaydı Sorgulama: Adli sicil kayıtlarını sorgulayabilir ve adli sicil belgesi alabilirler. 5. Evrak ve Belge Görüntüleme: Dava dosyalarına ait belgeler ve mahkeme kararları dijital ortamda görüntülenebilir. Bu işlemler, e-Devlet şifresi, elektronik imza veya mobil imza ile UYAP portalına giriş yapılarak gerçekleştirilir.

    UYAP kurumsal nasıl giriş yapılır?

    UYAP Kurum Portal'a giriş yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. İlgili evraklar hazırlandıktan sonra kurum.uyap.gov.tr adresine giriş yapılır. 2. Giriş butonuna tıklandıktan sonra giriş seçeneklerinden biri seçilir (örneğin, E-imza). 3. E-Devlet Aracılığıyla Giriş seçeneği seçilerek gerekli bilgiler girilir ve Kurum Portal sistemine giriş yapılır. 4. Açılan Kurum Portal sayfasından "Başvuru ve Yenileme İşlemleri" menüsüne tıklanır. 5. "Yeni Başvuru" butonu yardımı ile ilgili menü açılır. 6. Firmaya ait Mersis no yazılır ve sorgula denilir. 7. Sayfanın sağ kısmında yer alan firma ünvan bilgileri kontrol edilir ve "devam et" butonuna tıklanarak ikinci adıma geçilir. 8. Bilgiler doğru bir şekilde doldurulduktan sonra "devam et" butonuna tıklanır ve son adım olan üçüncü adıma geçilir. 9. İlgili kısımların doğruluğu kontrol edilir ve "Tamamla" butonu tıklanır. 10. "Evrak gönder" butonu tıklanır ve açılan kısımdan "Başvuru Sözleşmesini indir" butonu seçilerek otomatik oluşturulan "Kurum Başvuru Sözleşmesi" Uyap Editör programı ile açılır ve e-imza ile imzalanır. 11. Diğer evraklar da hazırlanarak Evrak Türü kısmından Kurum Başvuru Sözleşmesi seçilerek ekle denir. 12. Tüm evraklar eklendikten sonra "Evrak Gönder" butonu tıklanır ve başvuru işlemi tamamlanır.

    UYAP Avukat Portala e-imza ile giriş nasıl yapılır?

    UYAP Avukat Portala e-imza ile giriş yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. UYAP E-imza Uygulamasını İndirin: https://avukatbeta.uyap.gov.tr/giris adresine girip "Uyap E-imza Uygulamasını İndirin" butonuna tıklayarak uygulamayı işletim sisteminize uygun şekilde indirin ve kurulumu tamamlayın. 2. UYAP Sayfasını Yenileyin: Kurulumu tamamladıktan sonra UYAP sayfasını yenileyerek e-imza PIN'iniz ile giriş yapmayı tekrar deneyin. 3. Giriş Seçenekleri: Avukat Portal'a giriş yaparken "Giriş Seçenekleri" butonuna tıklayın. 4. E-İmza Seçimi: Açılan sayfada "E-imza ile giriş" seçeneğini seçin. 5. İmza İşlemi: Elektronik imzanızı çalıştırabilmeniz için kart sürücü yazılımını kurmanız gerekmektedir. Eğer daha önce e-imza almadıysanız, bu imzayı vermeye yetkili olan kuruluşlardan temin edebilirsiniz.

    UYAP Bilirkişi Portalına kimler girebilir?

    UYAP Bilirkişi Portalına sadece gerçek kişiler elektronik imza (e-imza) veya mobil imza (m-imza) kullanarak giriş yapabilirler.

    UYAP kurum portalda hangi dosyalar görülür?

    UYAP Kurum Portal'da aşağıdaki dosyalar görülebilir: 1. Kuruma ait dosya sorguları. 2. Dosyaya ilişkin istatistiki veriler. 3. Hazırlanmış raporlar. 4. Dosya takip ve safahat işlemleri. 5. Duruşma takip. Bu portal, özel şirketlerin veya kamu kurumlarının, tarafı oldukları dava dosyalarını internet üzerinden takip edebilmeleri için kullanılır.

    UYAP Kurum Portal şirket yetkilisi ne iş yapar?

    UYAP Kurum Portal şirket yetkilisi, şirketin tarafı olduğu dava dosyalarını internet üzerinden takip etmek ve yönetmek için aşağıdaki işleri yapar: 1. Dava Bilgilerine Erişim: Şirket lehine veya aleyhine açılan davaların bilgilerine her an her yerden ulaşır. 2. Duruşma Takibi: Davaya ilişkin duruşma günlerini ve safahat bilgilerini takip eder. 3. Dosya Sorgulama: Birim ve esas numarası, açılış tarihi veya taraf bilgisi gibi kriterlere göre dosya sorgulaması yapar. 4. Yasal Sürelerin Takibi: Yasal süreleri doğru ve zamanında tespit eder. 5. Raporlama ve İstatistikler: Dosyalara ilişkin istatistiki verilere ulaşır ve raporlar hazırlar. Bu işlemleri yapabilmek için şirket yetkililerinin e-imza veya m-imza sahibi olmaları gerekmektedir.

    Kurum e-devletten UYAP kullanabilir mi?

    Evet, kurumlar e-Devlet üzerinden UYAP'ı kullanabilirler. UYAP Kurum Portal, kamu kurumlarının yargı süreçleriyle ilgili işlemleri yapabildikleri bir platformdur ve bu portal e-Devlet Kapısı üzerinden erişilebilir.