UYAP Kurum Portal'a giriş yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- İlgili evraklar hazırlandıktan sonra kurum.uyap.gov.tr adresine giriş yapılır 34.
- Giriş butonuna tıklandıktan sonra giriş seçeneklerinden biri seçilir (örneğin, E-imza) 3.
- E-Devlet Aracılığıyla Giriş seçeneği seçilerek gerekli bilgiler girilir ve Kurum Portal sistemine giriş yapılır 3.
- Açılan Kurum Portal sayfasından "Başvuru ve Yenileme İşlemleri" menüsüne tıklanır 34.
- "Yeni Başvuru" butonu yardımı ile ilgili menü açılır 34.
- Firmaya ait Mersis no yazılır ve sorgula denilir 34.
- Sayfanın sağ kısmında yer alan firma ünvan bilgileri kontrol edilir ve "devam et" butonuna tıklanarak ikinci adıma geçilir 34.
- Bilgiler doğru bir şekilde doldurulduktan sonra "devam et" butonuna tıklanır ve son adım olan üçüncü adıma geçilir 34.
- İlgili kısımların doğruluğu kontrol edilir ve "Tamamla" butonu tıklanır 34.
- "Evrak gönder" butonu tıklanır ve açılan kısımdan "Başvuru Sözleşmesini indir" butonu seçilerek otomatik oluşturulan "Kurum Başvuru Sözleşmesi" Uyap Editör programı ile açılır ve e-imza ile imzalanır 34.
- Diğer evraklar da hazırlanarak Evrak Türü kısmından Kurum Başvuru Sözleşmesi seçilerek ekle denir 34.
- Tüm evraklar eklendikten sonra "Evrak Gönder" butonu tıklanır ve başvuru işlemi tamamlanır 34.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: