Sosyal medya etkileyicileri, Reklam Kurulu tarafından belirlenen "Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuz" hükümlerine uymak zorundadır. Bu kılavuzda yer alan bazı kurallar şunlardır: Reklamların açık ve anlaşılır olması: Reklamlar, örtülü reklam içeremez ve tüketiciler tarafından ilk bakışta anlaşılabilir olmalıdır. Reklam ilişkisinin belirtilmesi: Reklam verenden maddi kazanç veya ücretsiz ürün alındığı durumlarda, bu durum Kılavuz'da belirtilen ifadelerden en az biriyle açıkça belirtilmelidir. Sağlık beyanlarından kaçınma: Bir mal veya hizmete ilişkin sağlık beyanında bulunulamaz. Deneyimlenmemiş ürünler için övgü: Henüz deneyimlenmemiş bir ürün hakkında, deneyimlenmiş gibi övgü dolu paylaşım yapılamaz. Bilimsel dayanağı olmayan iddialar: Nesnel, ölçülebilir ve ispatlanabilir veriler dışında bilimsel araştırma ve test sonuçları hakkında iddialarda bulunulamaz. Hediye ürünlerin belirtilmesi: Hediye alınan bir ürünün, satın alınmış gibi sunulamaz. Sahte etkileşim yöntemleri: Sahte veya var olmayan kimlikler kullanılarak sistematik etkileşim oluşturulamaz. Filtre ve efekt kullanımı: Fotoğraf veya videolarda filtre veya efekt kullanılıyorsa, bunun açıkça belirtilmesi gerekir.