Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sosyal medyada haksız rekabet, Türk Ticaret Kanunu'na göre rakipler arasında veya tedarik edenlerle müşteriler arasındaki ilişkileri etkileyen aldatıcı veya dürüstlük kurallarına aykırı davranışlar olarak tanımlanır 14.
Sosyal medyada haksız rekabet örnekleri arasında şunlar yer alır:
- Yanıltıcı reklamlar: Sahte müşteri yorumları oluşturmak veya rakip firmaları kötüleyici açıklamalar yapmak 34.
- Başkalarının iş ürünlerinden yetkisiz yararlanma: Üretim ve iş sırlarını hukuka aykırı olarak ifşa etmek 1.
- Karşılaştırmalı reklamlar: Başkalarının malları, iş ürünleri veya fiyatlarıyla karşılaştırmak suretiyle yanıltıcı beyanda bulunmak 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: