Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sosyal medya etkileyicileri, Reklam Kurulu tarafından belirlenen "Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuz" hükümlerine uymak zorundadır 125. Bu kılavuzda yer alan bazı kurallar şunlardır:
- Reklamların açık ve anlaşılır olması: Reklamlar, örtülü reklam içeremez ve tüketiciler tarafından ilk bakışta anlaşılabilir olmalıdır 124.
- Reklam ilişkisinin belirtilmesi: Reklam verenden maddi kazanç veya ücretsiz ürün alındığı durumlarda, bu durum Kılavuz'da belirtilen ifadelerden en az biriyle açıkça belirtilmelidir 125.
- Sağlık beyanlarından kaçınma: Bir mal veya hizmete ilişkin sağlık beyanında bulunulamaz 12.
- Deneyimlenmemiş ürünler için övgü: Henüz deneyimlenmemiş bir ürün hakkında, deneyimlenmiş gibi övgü dolu paylaşım yapılamaz 15.
- Bilimsel dayanağı olmayan iddialar: Nesnel, ölçülebilir ve ispatlanabilir veriler dışında bilimsel araştırma ve test sonuçları hakkında iddialarda bulunulamaz 125.
- Hediye ürünlerin belirtilmesi: Hediye alınan bir ürünün, satın alınmış gibi sunulamaz 125.
- Sahte etkileşim yöntemleri: Sahte veya var olmayan kimlikler kullanılarak sistematik etkileşim oluşturulamaz 15.
- Filtre ve efekt kullanımı: Fotoğraf veya videolarda filtre veya efekt kullanılıyorsa, bunun açıkça belirtilmesi gerekir 15.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: