Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sosyal medya etkileyicileri (influencer'lar), reklam içerikli paylaşımlarında aşağıdaki kurallara uymak zorundadır:
- Reklamın Açık ve Anlaşılır Olması: Reklamların, açık ve anlaşılır şekilde ifade edilmesi ve ayırt edilebilir olması zorunludur 12.
- Örtülü Reklam Yasağı: Sosyal medyada sesli, yazılı ve görsel olarak örtülü reklam yapılması yasaktır 13.
- Etiket ve Açıklama Kullanımı: Paylaşımlarda #Reklam, #Sponsor gibi etiketlerin veya "Bu video, [reklam veren] ile ücretli işbirliğini içermektedir" gibi açıklamaların kullanılması gerekmektedir 13.
- Deneyim ve Sağlık Beyanları: Henüz deneyimlenmemiş bir ürün için onaylayıcı beyanda bulunulamaz ve sağlık beyanı içeren reklam yapılamaz 12.
- Hediye ve İndirimli Ürün Açıklaması: Reklam verenden maddi kazanç veya ücretsiz ürün alındığında, bu durumun ticari reklam ilişkisiyle birlikte belirtilmesi zorunludur 23.
- Sahte Kimlik Kullanımı: Sosyal medya aracılığıyla sahte veya var olmayan kimlikler oluşturulamaz ve kullanılamaz 13.
- Efekt Kullanımı: Ticari reklamlarda efekt veya filtreleme uygulamaları kullanıldığında, görüntünün filtrelendiğinin açıkça belirtilmesi gerekmektedir 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: