Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sosyal Medya Etkileyicileri Yönetmeliği, sosyal medya üzerinden ticari reklam ve uygulamalar yapan kişi ve kuruluşları düzenleyen bir kılavuzdur 12.
Bu yönetmelik, Reklam Kurulu tarafından 4 Mayıs 2021 tarihinde kabul edilen 2021/2 numaralı ilke kararı ile hazırlanmıştır 15.
Yönetmeliğin bazı temel hükümleri:
- Sosyal medya etkileyicileri, yaptıkları reklamlarda "reklam" ibaresini açıkça belirtmek zorundadır 13.
- Etkileyiciler, deneyimlemedikleri bir ürün veya hizmeti kullanmış gibi tanıtım yapamazlar 25.
- Sağlık beyanı içeren reklamlardan kaçınılmalıdır; doktor, diş hekimi, veteriner hekim ve eczacıların reklam yapması yasaktır 25.
- Bilimsel araştırma ve test sonuçlarına dayanmayan iddialarda bulunulmamalıdır 25.
- Reklam verenler, etkileyicileri yönetmelik hakkında bilgilendirmek ve ihlallere karşı önlem almak zorundadır 24.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: