Buradasın
Sosyal Medya Etkileyicileri Yönetmeliği Nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sosyal Medya Etkileyicileri Yönetmeliği, sosyal medya üzerinden ticari reklam ve uygulamalar yapan kişi ve kuruluşları düzenleyen bir kılavuzdur 12.
Bu yönetmelik, Reklam Kurulu tarafından 4 Mayıs 2021 tarihinde kabul edilen 2021/2 numaralı ilke kararı ile hazırlanmıştır 15.
Yönetmeliğin bazı temel hükümleri:
- Sosyal medya etkileyicileri, yaptıkları reklamlarda "reklam" ibaresini açıkça belirtmek zorundadır 13.
- Etkileyiciler, deneyimlemedikleri bir ürün veya hizmeti kullanmış gibi tanıtım yapamazlar 25.
- Sağlık beyanı içeren reklamlardan kaçınılmalıdır; doktor, diş hekimi, veteriner hekim ve eczacıların reklam yapması yasaktır 25.
- Bilimsel araştırma ve test sonuçlarına dayanmayan iddialarda bulunulmamalıdır 25.
- Reklam verenler, etkileyicileri yönetmelik hakkında bilgilendirmek ve ihlallere karşı önlem almak zorundadır 24.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: