Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sosyal medya düzenlemesi, özellikle 7253 sayılı Kanun ile yapılan değişikliklerle, sosyal medya platformlarına çeşitli yükümlülükler getirmektedir 123:
- Temsilci atama zorunluluğu 123. Günlük erişimi bir milyondan fazla olan yurt dışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcılarının, Türkiye'de bir temsilci ataması zorunludur 123.
- Başvurulara yanıt verme yükümlülüğü 124. Kullanıcılar, kişilik haklarının ihlali veya özel hayatın gizliliğinin ihlal edilmesi durumlarında başvuru yapabilirler 124. Sosyal medya platformları, 48 saat içinde yanıt vermekle yükümlüdür 124.
- Verilerin Türkiye’de saklanması 234. Kullanıcı verilerinin Türkiye’de saklanması için gerekli tedbirlerin alınması gerekmektedir 234.
- 6 aylık raporlama zorunluluğu 134. Sosyal medya şirketleri, içerik kaldırma taleplerine ilişkin 6 ayda bir Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na (BTK) rapor sunmalıdır 134.
- Yanıltıcı haber yayma suçu ve cezai yaptırımlar 24. TCK’ya eklenen madde ile halkı yanıltıcı bilgiyi alenen yayma suçu tanımlanmıştır 24.
- Erişim engelleme veya içeriğin çıkarılması 124. Yetkili makamların erişim engelleme veya içerik kaldırma taleplerine sosyal medya platformlarının en geç 4 saat içinde yanıt vermesi gerekmektedir 124.
Ayrıca, 7418 sayılı Basın Kanunu ve Türk Ceza Kanunu’nda (TCK) yapılan değişikliklerle, sosyal medya şirketlerine yönelik düzenlemeler de bulunmaktadır 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: