İçerik analizi, sözel, yazılı ve diğer materyallerin içerdiği mesajı, anlam ve/veya dilbilgisi açısından nesnel ve sistematik olarak sınıflandırma, sayılara dönüştürme ve çıkarımda bulunmadır. İçerik analizi, sosyal bilimlerde, iletişim, medya, tarih, psikoloji ve antropoloji gibi çeşitli alanlarda yaygın olarak kullanılmaktadır. İçerik analizinin bazı amaçları: Temalar, örüntüler, kalıplar, sık geçen kelimeler gibi önemli düşünülen parçaların belirlenmesi; Etkili bir pazarlama, doğru tanıtım, yüksek kazanç, dijital başarı ve prestijli marka bilinirliği gibi faydalara erişilmesi; Çalışmaların ulaştığı kişilerin ilgili içerikten ne kadar faydalandığını bilinmesi. İçerik analizi, nitel ve nicel bağlamda sonuçlar elde edilebilen bir yöntemdir. İçerik analizi aşamaları: 1. Araştırma problemi ve soruların belirlenmesi. 2. Veri toplama. 3. Verilerin kodlanması. 4. Verilerin analizi.