SGK'ya geç verilen belgelerin düzeltilmesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. e-Bildirge V2 Sistemi Üzerinden Giriş: SGK kullanıcı adı ve şifresi ile https://ebildirge.sgk.gov.tr/EBildirgeV2 adresine giriş yapılır. 2. Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Seçimi: Sisteme giriş yapıldıktan sonra, Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Girişi ve Tahakkuk yıl/ay kısmından ilgili dönem seçilir. 3. Belge Mahiyeti ve Tahakkuk Nedeni: Belge mahiyeti "İptal" olarak seçilir ve tahakkuk nedeni "Belge Türü ve/veya Kanun Numarası Değişikliği" olarak belirlenir. 4. Düzeltilecek Bildirgenin Seçimi: İptal etmek veya düzeltmek istenen bildirge seçilir. 5. Yeni Belge İşlemlerine Geçiş: "Seçili Kişileri İptal Et" dedikten sonra "Yeni Belge İşlemlerine Geç" seçeneği seçilir. 6. EK Belge Olarak Düzeltme: Belge mahiyeti "EK" olarak seçilir ve belge türü çalışan durumuna göre belirlenir. 7. Kanun Numarası Seçimi: Eğer geriye dönük teşvik girişi yapılacaksa ilgili kanun numarası seçilir. 8. Onay ve Gönderme: Bildirge onaylandıktan sonra, SGK ekranına düşer. Yasal süresi dışında verilen belgeler için idari para cezası uygulanmaz, ancak damga vergisi alınır.