Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
SGK'ya geç verilen belgelerin düzeltilmesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- e-Bildirge V2 Sistemi Üzerinden Giriş: SGK kullanıcı adı ve şifresi ile ebildirge.sgk.gov.tr adresine giriş yapılır 1.
- Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Seçimi: Sisteme giriş yapıldıktan sonra, Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Girişi ve Tahakkuk yıl/ay kısmından ilgili dönem seçilir 1.
- Belge Mahiyeti ve Tahakkuk Nedeni: Belge mahiyeti "İptal" olarak seçilir ve tahakkuk nedeni "Belge Türü ve/veya Kanun Numarası Değişikliği" olarak belirlenir 1.
- Düzeltilecek Bildirgenin Seçimi: İptal etmek veya düzeltmek istenen bildirge seçilir 1.
- Yeni Belge İşlemlerine Geçiş: "Seçili Kişileri İptal Et" dedikten sonra "Yeni Belge İşlemlerine Geç" seçeneği seçilir 1.
- EK Belge Olarak Düzeltme: Belge mahiyeti "EK" olarak seçilir ve belge türü çalışan durumuna göre belirlenir 1.
- Kanun Numarası Seçimi: Eğer geriye dönük teşvik girişi yapılacaksa ilgili kanun numarası seçilir 1.
- Onay ve Gönderme: Bildirge onaylandıktan sonra, SGK ekranına düşer 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: