Buradasın
Resmi yazışmalarda uygulanacak usul ve esaslar hakkında yönetmelik nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik, resmî yazışmaların kurallarını belirleyen ve bilgi, belge veya doküman alışverişinin hızlı ve güvenli bir biçimde yürütülmesini sağlayan bir yönetmeliktir 12.
Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri:
- Amaç ve kapsam: Yönetmeliğin amacı, el yazısıyla atılan imza veya güvenli elektronik imza kullanılarak yapılan resmî yazışmaları düzenlemektir 12.
- Belge özellikleri: Belgeler A4 boyutunda kağıt kullanılarak hazırlanır ve "Times New Roman" veya "Arial" yazı tipi kullanılır 12.
- Nüsha sayısı: Zorunlu hâllerde veya olağanüstü durumlarda belgeler en az iki nüsha olarak düzenlenir 12.
- Başlık: Başlık, belgeyi gönderen idarenin adının belirtildiği bölümdür ve üç satırı geçmez 3.
- Sayı ve evrak kayıt numarası: Dosya planına göre verilir ve başlığın son satırından iki aralık aşağıda yer alır 3.
- İmza: Elektronik ortamda yapılan yazışmalarda güvenli elektronik imza ile imza atılır 24.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: