Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Politika ve prosedürler, organizasyonların verimli ve etkili bir şekilde yönetilmesi için önemlidir 34. İşte bazı nedenleri:
- İç kontrol ve risk yönetimi: Politika ve prosedürler, işletme hedeflerine ulaşılmasına engel olabilecek riskleri azaltan tedbirlerdir 1.
- Standardizasyon: İşlerin kişilere göre farklılaşmasını önler ve belirsizliklerin azalmasını sağlar 13.
- Görev ve sorumlulukların belirlenmesi: Görev ve sorumlulukların üstlenilmesine yardımcı olur, yapılmayan veya yanlış yapılan işlerin sorumlularını belirlemeyi kolaylaştırır 13.
- Verimlilik ve maliyet kontrolü: Süreçlerin optimize edilmesine katkıda bulunur, üretkenliği artırır ve maliyetleri kontrol altında tutar 13.
- Kalite yönetimi: Ürünlerin belirlenen kalite seviyelerine uygun olarak üretilmesini sağlar 3.
- İnsan kaynakları ve eğitim: Çalışanlara yönergeler ve beklentiler sağlar, yeni çalışanların hızla entegre olmalarına ve mevcut çalışanların sürekli olarak gelişmelerine olanak tanır 13.
- Denetim ve takip: Denetimlerde kriter görevi görür ve organizasyonun denetim ve izleme ihtiyaçlarını karşılar 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: