• Buradasın

    Polis imdat hattı neden 112 oldu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Polis imdat hattının 112 olmasının nedeni, acil çağrı numaralarının tek bir numara altında toplanmasıdır 123.
    Bu değişiklik, üç temel amacı gerçekleştirmek için yapılmıştır 3:
    1. Kolay erişim: Acil durumlarda tek bir numaranın bilinmesi yeterli hale gelmiştir 3.
    2. Koordinasyon: Acil çağrı alındıktan sonra ilgili tüm ekiplerin en kısa sürede koordine olması sağlanmıştır 3.
    3. İş yükünün azaltılması: Kurumların artan asılsız ihbar kaynaklı iş yükü azaltılmıştır 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Polis ihbar hattı nasıl kullanılır?

    Polis ihbar hattı kullanmak için birkaç yöntem bulunmaktadır: 155 Polis İmdat Hattı: Suçun önlenmesi veya suçlunun yakalanması için 7 gün 24 saat hizmet veren bu hat, arayarak veya SMS yoluyla mesaj atarak kullanılabilir. Emniyet Genel Müdürlüğü İnternet Sitesi: 155 Polis İmdat sayfası üzerinden telefon ve e-posta bilgisi vermeden ihbarda bulunulabilir. 112 Web İhbar Sistemi: Şüpheli durumlar ve suç faaliyetleri, ihbar.ng112.gov.tr adresi üzerinden bu sistem aracılığıyla hızlı ve güvenli bir şekilde yetkililere bildirilebilir. Siber İhbar Hattı: siber.onleme.arastirma@egm.gov.tr, siber@egm.gov.tr, siber.ankara@egm.gov.tr, siber.istanbul@egm.gov.tr adreslerine ekran görüntüsü ve link göndererek terör destekçileri ihbar edilebilir. Ayrıca, Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu'na ait ihbarweb.org.tr adresi üzerinden uygunsuz internet siteleri de şikayet edilebilir.

    112'yi aramak neden önemli?

    112'yi aramak, insan hayatını tehlikeye sokan her türlü acil durumda hızlı müdahale ve yardım sağlamak için önemlidir. 112'nin önemli olduğu bazı durumlar: Sağlık sorunları: Göğüs ağrısı, bayılma, boğulma, zehirlenme gibi rahatsızlıklar. Trafik kazaları ve yaralanmalar. Yangınlar ve doğal afetler. Darp ve yaralama gibi güvenlik tehditleri. İntihar girişimleri ve yüksekten düşme. 112, tüm cep telefonları ve sabit hatlardan ücretsiz olarak aranabilir.

    Polis imdat numarası neden değişti?

    Polis imdat numarasının değişmesinin sebebi, acil durumlarda tek bir merkez üzerinden servislere ulaşabilmek, acil çağrı halinde bütün ilgili servislerin koordineli şekilde hareket etmesi ve kurumlarda artan asılsız ihbardan kaynaklanan iş yükünü azaltmaktır. İçişleri Bakanlığı'nın yaptığı yeni düzenleme ile 155 polis imdat numarası yerine artık 112 nolu telefon aranmaktadır.

    155 polis imdat yerine ne ararım?

    155 Polis İmdat yerine, acil durumlarda aşağıdaki numaralar aranabilir: 112: Tüm acil durumlar için tek numara. 156: Jandarma ihbar hattı. 177: Orman yangını ihbar hattı. 158: Sahil güvenlik ihbar hattı. Ayrıca, e-Devlet üzerinden de polis ihbarı yapılabilir.

    112 ve 110 neden birleşti?

    112 ve 110 numaralarının birleşmesinin nedeni, acil yardım çağrılarının tek bir numaradan yapılmasını sağlayarak zaman ve kaynak israfını önlemek ve hizmet etkinliğini artırmaktır. Türkiye'de daha önce sağlık için 112, itfaiye için 110 gibi farklı kurumlara ait birçok acil çağrı numarası kullanılmaktaydı.

    112 ve 155 neden birleşti?

    112 ve 155 numaralarının birleşmesinin nedeni, acil yardım çağrılarının tek bir merkezden koordine edilmesini sağlamaktır. Bu birleşme ile: Maliyet tasarrufu ve hizmette etkinlik sağlanmıştır. İlgili kurumlar arasında koordinasyon ve iş birliği artırılmıştır. Tüm acil çağrılar kayıt altına alınmıştır. Yabancı dil bilen personel istihdam edilerek yabancıların hizmetten yararlanması mümkün hale gelmiştir. İller arasında uygulama birliği sağlanmıştır. Çağrı merkezlerinde kullanılan teknik sistemin tüm illerde aynı standart ve kalitede olması sağlanmıştır. Olay mahallinin tespiti coğrafi bilgi sistemleri ile kolaylaşmıştır. Araç takip sistemi ile ekiplerin sevk ve idaresi daha verimli hale gelmiştir. Verimlilik ölçümü yapılabilmektedir.

    112 ihbar hattı hangi durumlarda aranır?

    112 ihbar hattı, can ve mal kaybına neden olabilecek her türlü acil durumda aranır. 112 ihbar hattının aranması gereken durumlardan bazıları şunlardır: sağlık ile ilgili acil bir durum; her türlü şiddet anı; doğal afet; elektrik, su, doğalgaz arızaları. Ayrıca, konuşma ya da iletişim imkânı olmayan kişiler, 112'ye SMS (kısa mesaj) yoluyla da ihbarda bulunabilir.