• Buradasın

    112 ihbar hattı hangi durumlarda aranır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    112 ihbar hattı, can ve mal kaybına neden olabilecek her türlü acil durumda aranır 4.
    112 ihbar hattının aranması gereken durumlardan bazıları şunlardır:
    • sağlık ile ilgili acil bir durum 34;
    • her türlü şiddet anı 4;
    • doğal afet 4;
    • elektrik, su, doğalgaz arızaları 4.
    Ayrıca, konuşma ya da iletişim imkânı olmayan kişiler, 112'ye SMS (kısa mesaj) yoluyla da ihbarda bulunabilir 15.

    Konuyla ilgili materyaller

    112 ve 174 neden aranır?

    112 ve 174 farklı amaçlarla aranır: 112: Türkiye'de ambulans, itfaiye, polis, jandarma gibi acil durum hizmetlerine ulaşmak için aranır. 174: Tarım ve Orman Bakanlığı'na bağlı Alo Gıda Hattı'dır. 174 numarası, daha önce yapılan bir ihbar veya şikayetle ilgili bilgi vermek, süreci bilgilendirmek veya denetim sonuçları hakkında geri dönüş yapmak için de arayabilir.

    Polis imdat hattı neden 112 oldu?

    Polis imdat hattının 112 olmasının nedeni, acil çağrı numaralarının tek bir numara altında toplanmasıdır. Bu değişiklik, üç temel amacı gerçekleştirmek için yapılmıştır: 1. Kolay erişim: Acil durumlarda tek bir numaranın bilinmesi yeterli hale gelmiştir. 2. Koordinasyon: Acil çağrı alındıktan sonra ilgili tüm ekiplerin en kısa sürede koordine olması sağlanmıştır. 3. İş yükünün azaltılması: Kurumların artan asılsız ihbar kaynaklı iş yükü azaltılmıştır.

    112 acil SMS ihbarları nasıl yapılır?

    112 Acil Çağrı Merkezi'ne SMS ile ihbar yapmak için: 1. Cep telefonunun SMS kısmına ihbar ve şikayetle ilgili bilgiler yazılır. 2. Mesaj, 112'ye ücretsiz olarak gönderilir. İhbarda bulunurken dikkat edilmesi gerekenler: Mesajda konum veya açık adres, acil durumun ne olduğu ve detaylı bilgi gibi mümkün olduğunca fazla bilgi verilmelidir. Çağrı karşılayıcı, ek bilgi talep edebilir. Acil durumlarda telefonla arama, SMS göndermekten daha güvenilir ve hızlı bir seçenektir. SIM kartı olmayan telefonlardan SMS gönderilemez. SMS, hangi konumdan gönderilmişse o ilin 112 Acil Çağrı Merkezi'ne iletilir. Asılsız ihbarda bulunulması veya acil hatların gereksiz meşgul edilmesi halinde yasal işlem başlatılır.

    112'ye ihbar edince ne olur?

    112'ye ihbarda bulunmanın sonuçlarına dair bazı bilgiler şu şekildedir: Asılsız ihbar. İhbarın iletilmesi. 112'ye ihbarda bulunurken, çağrı karşılayıcının durumun aciliyetine dair değerlendirme yapabilmesi için ilk mesaja mümkün olduğunca fazla bilgi (konum veya açık adres, acil durumun ne olduğu, detaylı bilgi) eklenmesi önerilir.

    Polis ihbar hattı 24/7 açık mı?

    Evet, polis ihbar hattı 24 saat açıktır.

    Polis ihbar hattı nasıl kullanılır?

    Polis ihbar hattı kullanmak için birkaç yöntem bulunmaktadır: 155 Polis İmdat Hattı: Suçun önlenmesi veya suçlunun yakalanması için 7 gün 24 saat hizmet veren bu hat, arayarak veya SMS yoluyla mesaj atarak kullanılabilir. Emniyet Genel Müdürlüğü İnternet Sitesi: 155 Polis İmdat sayfası üzerinden telefon ve e-posta bilgisi vermeden ihbarda bulunulabilir. 112 Web İhbar Sistemi: Şüpheli durumlar ve suç faaliyetleri, ihbar.ng112.gov.tr adresi üzerinden bu sistem aracılığıyla hızlı ve güvenli bir şekilde yetkililere bildirilebilir. Siber İhbar Hattı: siber.onleme.arastirma@egm.gov.tr, siber@egm.gov.tr, siber.ankara@egm.gov.tr, siber.istanbul@egm.gov.tr adreslerine ekran görüntüsü ve link göndererek terör destekçileri ihbar edilebilir. Ayrıca, Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu'na ait ihbarweb.org.tr adresi üzerinden uygunsuz internet siteleri de şikayet edilebilir.

    112 acil çağrı merkezi giriş nasıl yapılır?

    112 acil çağrı merkezine giriş yapmak için sabit, ankesör veya cep telefonundan 112 numarasını tuşlamak yeterlidir. Çağrıyı karşılayan görevliye verilmesi gereken bilgiler: hastanın açık adresi; hastanın yaşı, cinsiyeti ve tıbbi geçmişi; hastanın bilincinin yerinde olup olmadığı, nefes alıp almadığı, kanaması veya göğüs ağrısı olup olmadığı; yaranın yeri ve nasıl meydana geldiği. Ayrıca, ad, soyad ve arama yapılan telefon numarası da bildirilmelidir.