• Buradasın

    Kurumların resmi imzaları nerede bulunur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kurumların resmi imzaları, imza sirkülerinde bulunur 123.
    İmza sirküleri, bir şirketteki yetkili kişi veya kişilere ait imza örneklerinin yer aldığı resmi bir belgedir 345. Bu belge, noter tarafından tasdiklenir ve resmiyet kazanır 345.
    İmza sirküleri, aşağıdaki bilgileri içerir:
    • tüzel kişinin adresi, ticaret sicil numarası ve unvanı 23;
    • yetkili kişinin unvanı, yetki alanı, imza örneği ve kurumu temsil etme şekli 23;
    • yetkili kişinin nüfus bilgileri 23.
    İmza sirküleri, genellikle resmi işlemler, banka işlemleri, sözleşmeler ve resmi yazışmalarda kullanılır 123.
    İmza sirküleri, noterler aracılığıyla alınır 123. Başvuru sırasında, yetkili kişinin kimlik belgesi ve imza örnekleri gibi belgelerin sunulması gereklidir 123.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Resmi evrakta müdürün imzası nereye atılır?

    Müdürün imzası, resmi evraklarda ad ve soyadın üzerine atılır. İmza, yazı alanının en sağına ortalanarak yerleştirilir ve ad ile soyadın üzerinde bırakılan boşluğa atılır. Elektronik ortamda yapılan yazışmalarda ise müdür, belgeyi güvenli elektronik imzası ile imzalar.

    İTÜ kurumsal imza nasıl yapılır?

    İTÜ'de kurumsal imza oluşturmak için Papirüs Elektronik Belge Yönetim Sistemi üzerinden elektronik imza (e-imza) kullanımı gerekmektedir. İmza oluşturma adımları: 1. İmza Bekleyenler menüsünden imzalanacak evrak seçilir. 2. Yan taraftaki sekmelerden Asıl Evrak sekmesine tıklanır. 3. Evrak sekmesine tıklandıktan sonra İmzala butonuna basılır. 4. Eğer e-imza programı daha önce indirilmemişse, Papirüs ana sayfasındaki Uygulamalar sekmesinden program indirilir. 5. E-imza uygulaması açılır, evrak seçilir ve sertifika seçilir. 6. PIN kodu girilir ve İmzala butonu tıklanır. 7. Evrakların imzalanma aşamaları ekranda görüntülenir ve işlem tamamlandığında evrağın yanında yeşil tik işareti çıkar. E-imza kullanabilmek için ayrıca Java Runtime Environment ve Akis Akıllı Kart yazılımlarının kurulmuş olması gerekmektedir.

    Kamu kurumlarının imzaları paylaşılabilir mi?

    Kamu kurumlarının imzaları, belirli koşullar altında paylaşılabilir. 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 40. maddesinin ikinci fıkrasına göre, gerçek kişi tacir ile tüzel kişi tacir adına imzaya yetkili olanların imzaları, kamu kurum ve kuruluşlarının veri tabanlarında tutulan imza verilerinden elektronik ortamda temin edilerek paylaşılabilir. Ayrıca, yabancı ülkede bulunan imzaya yetkili kişilerin imza beyanları, Türk konsolosluğu veya ilgili ülke mevzuatı uyarınca yetkili makamlarca onaylanarak paylaşılabilir.

    Resmi evrakta imza nasıl atılır?

    Resmi evrakta imza atmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. El yazısıyla imza: İmza, ad ve soyadın üzerinde bırakılan boşluğa atılır. El yazısıyla atılan imza, kaybolmayacak ve kâğıda işlemesini sağlayacak kalemle atılır. 2. Elektronik imza: Elektronik ortamda yapılacak resmî yazışmalarda, imza yetkisine sahip kişi belgeyi, güvenli elektronik imzası ile imzalar. İmza bölümünde ayrıca şu bilgilere de yer verilir: Belgeyi imzalayanın adı ilk harfi büyük diğerleri küçük, soyadı ise büyük harflerle yazılır. Unvan, ad ve soyadın altına ilk harfleri büyük diğerleri küçük harflerle yazılır. Akademik unvanlar veya rütbeler adın ön tarafına ya da bir satır altına ilk harfleri büyük diğerleri küçük harflerle açık ya da kısaltılarak yazılabilir.