• Buradasın

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'nun 6. maddesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    6306 sayılı Kentsel Dönüşüm Kanunu'nun 6. maddesi, üzerindeki bina yıkılarak arsa hâline gelen taşınmazlarda daha önce kurulmuş olan kat irtifakı veya kat mülkiyetinin, ilgililerin muvafakatleri aranmaksızın ilgili tapu müdürlüğünce resen terkin edilerek, önceki vasfı ile değerlemede bulunularak veya malik ile yapılan anlaşmanın şartları tapu kütüğünde belirtilerek malikleri adına payları oranında tescil edilmesini düzenler 123.
    Ayrıca, bu madde kapsamında:
    • Uygulama alanında cins değişikliği, tevhit, ifraz, alan düzeltme, taksim, ihdas, terk ve tescil işlemleri muvafakat aranmaksızın ilgili kurumlar tarafından resen yapılır 123.
    • Riskli alanlar ve rezerv yapı alanlarında, uygulama yapılan etap veya adada, riskli yapılarda ise bu yapıların bulunduğu parsellerde, yapılar yıktırılmadan önce parsellerin değerlendirilmesi için belirli kararlar alınır 123.
    1. maddenin tam metnine, kanununun tamamına ve ilgili diğer maddelere mevzuat.gov.tr ve acunhukuk.av.tr gibi sitelerden ulaşılabilir 15.

    Konuyla ilgili materyaller

    Hangi binalar kentsel dönüşüme girmez?

    6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun'a göre, aşağıdaki binalar kentsel dönüşüme girmez: 1. Henüz tamamlanmamış ve ikamet edilmeyen inşaat halindeki yapılar. 2. Metruk (terk edilmiş ve kullanılmayan) yapılar. Bunun dışında, ekonomik ömrünü tamamlamış veya yıkılma ya da ağır hasar görme riski taşıyan tüm binalar kentsel dönüşüm kapsamına girebilir.

    Kentsel dönüşüm en çok hangi katları etkiler?

    Kentsel dönüşüm, genellikle tüm katları etkiler çünkü süreç, riskli yapıların yıkılıp yeniden inşa edilmesini içerir ve bu, binanın tüm katlarını kapsar. Ancak, bazı durumlarda mevcut binaya fazladan kat ekleme veya imar alma gibi opsiyonlar, belediyenin imar koşullarına bağlıdır. Kentsel dönüşüm sürecinde, kat maliklerinin %66 (2/3) çoğunluğu sağlanması gereklidir; aksi takdirde Bakanlık veya TOKİ acil kamulaştırma yapabilir.

    Kentsel Dönüşümde hangi bakanlık yetkili?

    Kentsel dönüşüm süreçlerinde en üst düzeyde yönlendirme ve denetimden sorumlu bakanlık, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'dır. Kentsel dönüşümle ilgili diğer yetkili kurumlar ise şunlardır: Yerel belediyeler. İl Özel İdaresi. Toplu Konut İdaresi Başkanlığı (TOKİ). Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD). Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı.

    Kentsel dönüşüm kanunu neleri kapsıyor?

    Kentsel Dönüşüm Kanunu, afet riski altındaki alanlar ile bu alanlar dışındaki riskli yapıların bulunduğu arsa ve arazilerde, fen ve sanat norm ve standartlarına uygun, sağlıklı ve güvenli yaşama çevrelerini teşkil etmek üzere iyileştirme, tasfiye ve yenilemelere dair usul ve esasları kapsar. Kanunun kapsadığı bazı konular: Riskli yapıların tespiti. Riskli yapıların yıktırılması. Hak sahiplerine yapılacak yardımlar (kira yardımı, hibe ve kredi destekleri). Rezerv yapı alanları. Yargı süreçlerinin hızlandırılması. Tahliye işlemleri. Tebligat süreçleri. Resmi adıyla “6306 Sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun”, halk arasında genellikle kentsel dönüşüm yasası olarak bilinir.

    Kentsel dönüşüm sözleşmesi nasıl yapılır?

    Kentsel dönüşüm sözleşmesi, aşağıdaki adımları izleyerek yapılabilir: 1. Müteahhit Seçimi. 2. Sözleşmenin Şekli. 3. Avan Projesi. 4. Ruhsat, Teslim ve İskan Süreleri. 5. Taşınmazın İnşa Bedeli ve Ödeme Vadeleri. 6. Teknik Şartname. 7. Tazminat ve Cezai Şartlar. 8. Fesih Hükümleri. Kentsel dönüşüm sürecinde hukuki güvence için bir avukata danışılması önerilir.

    Kentsel Dönüşümde 5 yıllık süre nasıl hesaplanır?

    Kentsel dönüşümde 5 yıllık süre, genellikle 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun kapsamında belirlenen yasal süreçler ve zaman çizelgelerine göre hesaplanır. Bu süreçte önemli aşamalar ve yaklaşık süreleri şunlardır: 1. Riskli Yapı Tespiti ve İtiraz Süreci: Bu aşama, riskli yapı tespitinin yapılması ve itirazların sonuçlanması için 30 gün sürer. 2. Kamulaştırma ve İhale Süreci: Kamulaştırma ve mülkiyet devri işlemleri genellikle 6 ay ile 1 yıl arasında değişir. 3. İnşaat İzinlerinin Alınması: Belediyeler, çevre düzeni planları ve yapı ruhsatları için 3 ila 6 ay arasında süre tanır. 4. İnşaat Aşamaları: İnşaat süreci, proje büyüklüğüne ve karmaşıklığına bağlı olarak 1 ila 2 yıl arasında tamamlanır. Bu aşamaların toplamı, kentsel dönüşüm sürecinin genel olarak 5 yıl sürebileceğini gösterir. Ancak, her proje farklı olabilir ve süreler projeye göre değişebilir.

    5393 ve 5998 kentsel dönüşüm nedir?

    5393 ve 5998 sayılı kanunlara göre kentsel dönüşüm, belediyelerin, belediye meclisi kararıyla; konut alanları, sanayi alanları, ticaret alanları, teknoloji parkları, kamu hizmeti alanları, rekreasyon alanları ve her türlü sosyal donatı alanları oluşturmak, eskiyen kent kısımlarını yeniden inşa ve restore etmek, kentin tarihi ve kültürel dokusunu korumak veya deprem riskine karşı tedbirler almak amacıyla kentsel dönüşüm ve gelişim projeleri uygulayabilmesidir. 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 73. maddesi, 24 Haziran 2010 tarihinde Resmî Gazete’de yayımlanan 5998 sayılı “Belediye Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun” ile değiştirilmiştir. Bir alanın kentsel dönüşüm ve gelişim alanı olarak ilan edilebilmesi için aşağıdaki şartlardan birinin veya birkaçının gerçekleşmesi ve bu alanın belediye veya mücavir alan sınırları içerisinde bulunması gerekir: Eskiyen kent kısımlarının yeniden inşa ve restore edilmesi; Kentin tarihi ve kültürel dokusunun korunması; Deprem riskine karşı tedbirler alınması. Ancak, kamunun mülkiyetinde veya kullanımında olan yerlerde kentsel dönüşüm ve gelişim proje alanı ilan edilebilmesi ve uygulama yapılabilmesi için ilgili belediyenin talebi ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın teklifi üzerine Bakanlar Kurulu’nca bu yönde karar alınması şarttır.