Erişim yenileme süreci, kullanılan hizmete ve erişim türüne göre değişiklik gösterebilir. İşte bazı yaygın erişim yenileme süreçleri: 1. SSL Sertifikası Yenileme: - Manuel Yenileme: Mevcut SSL sertifikasının süresi dolduğunda, sertifika otoritesi ile iletişime geçilerek yenileme talebi oluşturulur. - Otomatik Yenileme: Let’s Encrypt gibi sertifika otoriteleri ile birlikte kullanılan otomasyon araçları sayesinde, yenileme işlemleri daha az kullanıcı müdahalesi ile gerçekleştirilir. 2. Kamu SM Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) Yenileme: - Süre bitimi uyarı e-postası alan sertifika sahibi, yenileme başvurusu için kurum e-İmza sorumlularını bilgilendirir. - Kurum sorumlusu, Kurumsal Ek Başvuru Sürecini işleterek Kamu SM'ye yenileme talebinde bulunur. - Kamu SM, yenileme talebi üzerine ön başvuru oluşturur ve sertifika sahibine başvurularını tamamlamaları için bilgilendirme e-postası gönderir.