• Buradasın

    İslahiye'de hak sahipliği sorgulama nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İslahiye'de hak sahipliği sorgulaması, e-Devlet sistemi üzerinden yapılabilir 13. Bunun için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
    1. e-Devlet sistemine giriş yapın: T.C. kimlik numaranız ve e-Devlet şifreniz ile sisteme giriş yapın 1.
    2. Sosyal yardım başvuru hizmetine erişin: Arama çubuğuna "Afetzede Hak Sahipliği Başvurusu" yazın ve AFAD’a ait başvuru sayfasını açın 1.
    3. Başvuru ekranına yönlendirilin: Gerekli yönlendirmelerle AFAD’ın sayfasına erişin 1.
    4. Başvuru bilgilerini girin ve onaylayın: Kişisel bilgilerinizi ve konut hasar durumunuzu doldurup, gerekli kutucukları işaretleyerek başvurunuzu tamamlayın 1.
    Başvuru sonrasında, başvurunun durumu "Başvuru Sorgulama" ekranından takip edilebilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hak sahipliği belgesi nereden alınır?

    Hak sahipliği belgesi farklı kurumlar tarafından verilmektedir: 1. Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), 5510 sayılı Sosyal Güvenlik Kanunu'na göre hak sahipliği belgesini verir. 2. Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD), afetzedelere yönelik hak sahipliği belgesini tescil eder.

    İslahiye deprem konutları hak sahipleri nasıl belirlenecek?

    İslahiye deprem konutları hak sahiplerinin belirlenmesi, 7269, 5327 ve 4133 sayılı kanunlar ile 7269 sayılı kanunun 29. maddesine göre çıkartılan “Afet Sebebiyle Hak Sahibi Olanların Tespiti Hakkındaki Yönetmelik” hükümlerine göre yapılır. Hak sahibi sayılabilmek için bazı şartlar şunlardır: Konut, ahır ve işyerlerinin afetten hasar gördüğü tespit edilen mülk sahipleri olmak; Mülkiyeti ebeveynine ait hasarlı ikinci ve üçüncü konut veya dairelerde, afetten önce ve afet tarihinde oturduğunu belirlemek; İştirak ve müşterek maliki oldukları konut veya işyerinin hasar görmüş olması. Hak sahipleri, talep ve taahhütname vererek başvuru yapabilir. Hak sahiplerinin belirlenmesinin ardından, inşaatı tamamlanan konutlar için kura aşamasına geçilir ve konutlar hak sahiplerine teslim edilir.

    Hak sahipliği başvurusu nasıl yapılır İslahiye?

    İslahiye'de hak sahipliği başvurusu yapmak için iki yöntem bulunmaktadır: 1. e-Devlet Kapısı: T.C. kimlik numarası ve e-Devlet şifresi ile giriş yapılarak, arama çubuğuna "hak sahipliği başvurusu" yazıldığında ilgili kurumun hizmet ekranına ulaşılır. 2. Başvuru Noktaları: İslahiye'de hak sahipliği başvuruları, İtfaiye Daire Amirliği binasında bulunan Kriz Yönetim Merkezi'ndeki Hak Sahipliği Ofisi'nde kabul edilmektedir. Başvuruların 30 Mayıs - 28 Temmuz 2023 tarihleri arasında yapılması gerekmekteydi. Güncel bilgiler için ilgili kurumların resmi kanallarını kontrol etmek önemlidir.

    Hak sahipliği sorgulama itiraz nasıl yapılır e-devlet?

    E-Devlet üzerinden hak sahipliği sorgulama ve itiraz işlemi şu şekilde yapılır: 1. E-Devlet sistemine giriş yapılır. 2. Arama bölümüne "AFAD Hak Sahipliği Başvuru Sonucu Sorgulama" yazılır. 3. İstenilen bilgiler girilerek sorgulama yapılır. Hak sahipliği başvurusu reddedilenler, itirazlarını da E-Devlet üzerinden veya ilçelerde bulunan Hak Sahipliği Ofisleri aracılığıyla gerçekleştirebilirler. Belirtilen tarih aralıklarında yapılmayan itiraz başvuruları değerlendirilmeyecektir.

    Hak sahipliği belgesi ile tapu alınır mı?

    Evet, hak sahipliği belgesi ile tapu alınabilir. Hak sahipliği belgesi, genellikle gecekondu veya kaçak yapılar için belediye veya ilgili kamu kurumları tarafından verilen ve tapuya dönüşüm sürecinin ilk adımı olan bir ön izin belgesidir. Bu belge, doğrudan tapu yerine geçmez ancak belirli şartların yerine getirilmesi ve gerekli işlemlerin yapılması durumunda tapuya çevrilebilir.

    Hak sahipliği belgesi ne işe yarar?

    Hak sahipliği belgesi, yıkılan, ağır hasar gören veya afetlerden etkilenebilecek olan binaların mülkiyet durumunu ve ilişkilerini resmi olarak ispatlayan, güvence altına alan ve afetzedelere binaların yeniden inşasında destek sağlayan bir belgedir. Hak sahipliği belgesinin işe yaradığı bazı durumlar: Konut desteği: Hak sahibi olan kişiler, TOKİ, ihale yöntemi veya konut kredisi desteği gibi çeşitli imkanlardan yararlanabilir. Tapu tahsis belgesi: Süreç sonunda mülk sahibine öncelikle tapu tahsis belgesi sağlanır ve daha sonra bu belge tapuya dönüştürülür. Yeniden inşa: Zorunlu kamulaştırma durumunda, hak sahipleri arazilerinde yeniden konut inşa edebilir.