Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İş Sağlığı ve Güvenliği Risk Değerlendirmesi Yönetmeliği, işyerlerinde iş sağlığı ve güvenliği yönünden yapılacak risk değerlendirmesinin usul ve esaslarını düzenleyen bir yönetmeliktir 12.
Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri:
- İşveren Yükümlülüğü: İşveren, çalışma ortamının güvenliğini sağlamak amacıyla risk değerlendirmesi yapar veya yaptırır 13.
- Risk Değerlendirmesi Ekibi: Risk değerlendirmesi, işveren veya vekilinin başkanlığında, iş güvenliği uzmanları, işyeri hekimleri, çalışan temsilcileri ve destek elemanlarından oluşan bir ekip tarafından gerçekleştirilir 13.
- Risklerin Belirlenmesi ve Analizi: Tehlikeler belirlenir, risk seviyeleri değerlendirilir ve mevcut kontrol tedbirlerinin etkisi göz önünde bulundurularak riskler analiz edilir 34.
- Risk Kontrol Adımları: Risklerin tamamen bertaraf edilmesi veya kabul edilebilir seviyeye indirilmesi için planlama yapılır, tedbirler uygulanır ve uygulamalar izlenir 34.
- Dokümantasyon: Risk değerlendirmesi, asgari olarak işyerinin unvanı, gerçekleştirilen tarih ve riskler gibi hususları kapsayacak şekilde dokümante edilir 34.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: