• Buradasın

    İmar durumu için belediyeye gitmek gerekir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, imar durumu için belediyeye gitmek gerekir 13.
    İmar durumu belgesi almak için başvurulan belediyenin imar müdürlüğüne tapu belgenizle birlikte başvurmanız ve belirlenen harç bedelini ödemeniz gerekmektedir 13. Başvuru sonrası belge, genellikle aynı gün veya birkaç iş günü içerisinde teslim edilir 3.
    Ayrıca, imar durumu sorgulaması için e-Plan, TKGM Parsel Sorgu, E-Devlet ve E-İmar sistemleri üzerinden de online olarak bilgi edinilebilir, ancak bu sistemler yalnızca bilgilendirme amaçlıdır ve resmi belge yerine geçmez 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Belediye imarı nasıl kontrol edilir?

    Belediye imarı, aşağıdaki yöntemlerle kontrol edilebilir: Belediyeye başvuru. Online sistemler. e-Plan. TKGM Parsel Sorgulama. e-Devlet. İmar durumu kontrolü yaparken resmi kaynakların kullanılması ve doğru, güncel bilgilerin alınması önemlidir.

    Ankara E-İmar nasıl yapılır?

    Ankara'da e-imar işlemi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Dijital Platforma Üyelik: E-imar hizmetinden faydalanabilmek için öncelikle dijital platforma üye olunmalıdır. 2. Giriş ve Başvuru: Üyelik sonrası platforma giriş yapılarak başvuru gerçekleştirilir. 3. Başvuru Takibi: Başvuru yapıldıktan sonra sürece ilişkin detaylar sistem üzerinden takip edilebilir. Ankara'da e-imar işlemleri için aşağıdaki siteler kullanılabilir: cankaya.bel.tr: Çankaya Belediyesi'nin dijital imar uygulaması. turkiye.gov.tr: e-Devlet üzerinden Ankara Büyükşehir Belediyesi e-imar hizmeti. Ayrıca, Keçiören Belediyesi de e-imar uygulaması sunmaktadır.

    Menderes Belediyesi imar durumu nasıl öğrenilir?

    Menderes Belediyesi'nin imar durumunu öğrenmek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Online imar durumu sorgulama. e-Devlet üzerinden imar durumu. Belediye ziyareti. Menderes Belediyesi'nin iletişim bilgileri: Adres: Kasımpaşa, Atatürk Cd. No:1, 35470 Menderes/İzmir. Telefon: 0232 700 00 00.

    İmar durumu belgesi kaç yıl geçerli?

    İmar durumu belgesi 1 yıl geçerlidir.

    İmar durumu için nereye başvurulur?

    İmar durumu için başvurulabilecek yerler şunlardır: Belediye. e-Devlet. e-Plan sistemi. Bazı taşınmazlar için e-Devlet üzerinden sonuç alınamayabilir.

    Mamak Belediyesi imar sorgulama nasıl yapılır?

    Mamak Belediyesi imar sorgulaması için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: e-Devlet Kapısı: Mamak Belediyesi'nin hizmetleri üzerinden arsa metrekare birim değeri sorgulanabilir. Mamak Belediyesi'nin İnternet Sitesi: Ankara Mamak Belediyesi e-imar uygulaması ile güncel imar planları, askıdaki imar planları, yeni imara açılacak yerler ve imar izni, yapı izin durumları görüntülenebilir. Fiziksel Başvuru: Ada ve parsel numarası bilinmiyorsa, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü uygulaması üzerinden TKGM tapu ada/parsel numarası sorgulaması yapılabilir.

    Belediyenin imar yetkisi var mı?

    Evet, belediyenin imar yetkisi vardır. Belediyeler, imar planı kapsamında aşağıdaki yetkilere sahiptir: İmar planı yapma ve onaylama. Arazi ve arsa düzenlemesi. Kamusallaştırma. Belediye sınırları dışında kalan bölgelerde ise imar yetkisi valiliklere ve ilgili idarelere devredilmiştir.