• Buradasın

    İl özel idaresi nasıl denetlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İl özel idaresi, iç ve dış denetim olmak üzere iki şekilde denetlenir 134.
    • İç denetim, 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu hükümlerine göre yapılır 134.
    • Dış denetim ise şu şekilde gerçekleştirilir:
      • İl özel idaresinin malî işlemler dışında kalan diğer idarî işlemleri, idarenin bütünlüğüne ve kalkınma plânı ve stratejilerine uygunluğu açısından İçişleri Bakanlığı, vali veya görevlendireceği elemanlar tarafından denetlenir 134.
      • İl özel idarelerinin malî yönetimi, Sayıştay tarafından denetlenir 5. Sayıştay, hukuka uygunluk ve performans denetimi yapar, ancak yerindelik denetimi yapamaz 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İl özel idare şikayet dilekçesi nereye verilir?

    İl özel idare şikayet dilekçesi, il özel idarenin kendisine veya ilgili olduğu kuruma verilir. Ayrıca, şikayet konusu kamu kurumları veya yerel yönetimlerle ilgiliyse, idare mahkemelerine de başvurulabilir. Şikayet dilekçesi verirken, konunun net ve açık bir şekilde belirtilmesi, mümkünse somut delillerle desteklenmesi ve yetkili makama yapılması önemlidir. Şikayet dilekçesi örnekleri ve ilgili kurumların iletişim bilgileri için e-Devlet Kapısı'ndaki "Şikayet ve Bilgi Edinme" bölümünden yararlanılabilir.

    İl özel idaresi devlet kurumu mu?

    Evet, il özel idaresi bir devlet kurumudur. İl özel idaresi, il halkının mahalli müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak üzere kurulan ve karar organı seçmenler tarafından seçilerek oluşturulan, idari ve mali özerkliğe sahip kamu tüzel kişiliğidir.

    İl özel idare denetçileri ne iş yapar?

    İl özel idare denetçilerinin temel görevleri şunlardır: Uygunluk denetimi: Mali işlemler ve faaliyetlerin belirlenmiş yöntemlere, kurallara ve mevzuata uygunluğunu incelemek. Performans denetimi: İşlemlerin etkin, verimli ve uyumlu bir şekilde yürütülüp yürütülmediğini değerlendirmek. Mali denetim: Gelir ve giderlerin denetimini yapmak. Bilgi teknolojileri denetimi: Bilgi sistemleri ve teknolojilerinin denetimini gerçekleştirmek. Sistem denetimi: Risk yönetimi ve kontrol süreçlerinin etkinliğini değerlendirmek. Danışmanlık hizmeti: Üst yönetime rehberlik ve destek sağlamak. İç denetçiler, il özel idarelerinde daimi görev yaparken, dış denetçiler (Sayıştay) 2-3 yılda bir gönderilir.

    İl özel idare şirketleri Sayıştay denetiminden muaf mı?

    İl özel idare şirketleri, Sayıştay denetimine tabidir. 6085 sayılı Sayıştay Kanunu'na göre, pay oranına bakılmaksızın mahalli idarelerin doğrudan veya dolaylı ortak oldukları tüm şirketler Sayıştay denetimine tabidir.

    İl özel idaresi kanunu nedir?

    İl Özel İdaresi Kanunu, 5302 sayılı ve 22/2/2005 kabul tarihli bir kanundur. Bu kanunun amacı, il özel idaresinin kuruluşunu, organlarını, yönetimini, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir. İl özel idaresinin görev alanı, il sınırlarını kapsar ve mahallî müşterek nitelikte olmak şartıyla sağlık, tarım, sanayi, ticaret, çevre düzeni plânı, bayındırlık, toprağın korunması, erozyonun önlenmesi, kültür, sanat, turizm, sosyal hizmet ve yardımlar gibi hizmetleri içerir. İl özel idaresinin yetkileri arasında kanunlarla verilen görev ve hizmetleri yerine getirebilmek için her türlü faaliyette bulunmak, gerçek ve tüzel kişilerin faaliyetleri için kanunlarda belirtilen izin ve ruhsatları vermek ve denetlemek, yönetmelik çıkarmak, emir vermek, yasak koymak ve uygulamak yer alır.

    İl özel idareleri neden İçişleri Bakanlığına bağlıdır?

    İl özel idarelerinin İçişleri Bakanlığına bağlı olmasının nedeni, valinin hem il özel idaresinin başı ve tüzel kişiliğinin temsilcisi olması hem de memurlar üzerinde hiyerarşi ve il özel idaresi üzerinde idari vesayet yetkisine sahip olmasıdır. Ayrıca, il özel idarelerinin mali ve idari bakımdan özerk bir kurum olmasına rağmen, içişleri bakanlığı tarafından denetlenmesi de bu bağlılığı pekiştirir.

    İl Özel İdaresi'nin farkı nedir?

    İl Özel İdaresi'nin farkı, görev ve yetki alanının belediye sınırları dışında geçerli olmasıdır. İl Özel İdaresi, il halkının mahalli müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla kurulmuş olup, aşağıdaki hizmetleri yerine getirir: İmar, yol, su, kanalizasyon, katı atık hizmetleri. Sosyal hizmet ve yardımlar. İlk ve ortaöğretim kurumlarına arsa temini ve bina yapımı. Kültür, sanat, turizm ve çevre hizmetleri. Bu hizmetler, belediye sınırları içinde değil, il sınırları içinde gerçekleştirilir.