• Buradasın

    İl özel idaresi destek hizmetleri ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İl Özel İdaresi Destek Hizmetleri Müdürlüğü, il özel idaresinin ihtiyaç duyduğu mal, hizmet ve demirbaş alımına ilişkin iş ve işlemleri yürütür 2. Ayrıca, araç bakım ve onarımları ile ilgili işleri Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü ile koordineli olarak yürütür 2.
    Destek Hizmetleri Müdürlüğünün bazı görevleri:
    • İl özel idaresi demirbaşına kayıtlı araçların bakım ve onarımlarını yapmak 2;
    • İl özel idaresi hizmetlerinde kullanılan araçların akaryakıtını temin etmek 2;
    • İl özel idaresinin hizmet binalarının yakacak ihtiyacını temin etmek 2;
    • İl özel idaresi bünyesindeki birimlerin idari hizmetlerini yürütürken ihtiyaç duydukları malzeme ve ekipmanların teminini yapmak 2;
    • İl özel idaresinin ihtiyaç duyduğu alanlarda mal ve hizmet alımı yapmak 2;
    • İl özel idaresinin ihtiyaç duyacağı konularda araç kiralamalarını yapmak 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

      Yanıtı değerlendir

      5 kaynak

      1. 1
      2. 2
      3. 3
      4. 4
      5. 5

    Konuyla ilgili materyaller

    Ankara İl Özel İdaresi ne iş yapar?

    Ankara İl Özel İdaresi, il sınırları içinde mahallî müşterek nitelikte olan çeşitli hizmetleri yürütmekle görevlidir. Bu hizmetler arasında: Gençlik, spor, sağlık, tarım, sanayi ve ticaret gibi alanlarda çalışmalar yapmak. İmar, yol, su, kanalizasyon, katı atık, çevre, acil yardım ve kurtarma hizmetlerini sağlamak. Sosyal hizmet ve yardımlar sunmak, yoksullara mikro kredi vermek. İlk ve orta öğretim kurumlarına arsa temin etmek ve bu kurumların ihtiyaçlarını karşılamak. Bisiklet yolları, yaya yolları ve gürültü bariyerleri gibi altyapı projelerini planlamak ve gerçekleştirmek. Ankara İl Özel İdaresi, ayrıca taşınır ve taşınmaz mal alım-satımı, kiralama ve takas işlemleri yapabilir, borç alabilir ve bağış kabul edebilir.

    İl Özel İdaresi su işleri hangi birim?

    İl Özel İdaresinde su işleri, sağlık, tarım, imar, insan kaynakları, hukuk işleri birimleri arasında yer alan sağlık birimi tarafından yürütülmektedir. İl özel idaresi teşkilatı, ilin nüfusu, fiziki ve coğrafi yapısı, ekonomik, sosyal, kültürel özellikleri ile gelişme potansiyeli dikkate alınarak norm kadro sistemine ve ihtiyaca göre oluşturulacak diğer birimlerin kurulması, kaldırılması veya birleştirilmesi il genel meclisinin kararıyla olur.

    İl idaresi ile il özel idaresi aynı şey mi?

    Hayır, il idaresi ile il özel idaresi aynı şey değildir. İl idaresi, merkezi hükümetin taşrada örgütlenmesinin temelinde yer alır ve il özel idaresi, il genel meclisi, il encümeni ve vali gibi organlardan oluşan bir kamu tüzel kişiliğidir. İl özel idaresi ise, il halkının mahalli müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak üzere kurulan ve karar organı seçmenler tarafından seçilerek oluşturulan, idari ve mali özerkliğe sahip bir kamu tüzel kişiliğidir. Türkiye'de büyükşehir olmayan 51 ilde il özel idaresi bulunmaktadır.

    Destek hizmetlerinde kimler çalışır?

    Destek hizmetlerinde çalışan bazı personel türleri: Destek Hizmetleri Sorumlusu: Müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak için ürün ve hizmetlerin desteklenmesini sağlar. Destek Personeli: Kamu kurumlarının günlük işleyişinde aktif rol alır, temizlik, lojistik, basit teknik işler ve evrak dağıtımı gibi görevleri yerine getirir. Meslek Elemanı: Sosyal hizmet, psikoloji, çocuk gelişimi gibi alanlarda eğitim veren kurumlardan mezun olup, belirli bir alanda mesleki çalışmalar yürütür. Destek hizmetlerinde çalışan personel, görev yaptığı kuruma ve birime göre farklı unvanlar ve görevler üstlenebilir.

    İl özel idaresinin organları nelerdir?

    İl özel idaresinin üç ana organı vardır: 1. İl Genel Meclisi: İl özel idaresinin en üst karar organıdır. 2. İl Encümeni: Danışma ve ikinci derece karar organıdır. 3. Vali: İl özel idaresinin yürütme organı ve tüzel kişiliğinin temsilcisidir.

    İl özel idaresi genel sekreteri ne iş yapar?

    İl özel idaresi genel sekreteri, il özel idaresi hizmetlerini vali adına ve onun emirleri doğrultusunda yürütmekle görevlidir. Bu kapsamda aşağıdaki işleri yapar: Bütçe ve mali işler: Ayrıntılı harcama programı hazırlamak, bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarını değerlendirmek ve bütçe kesin hesabını hazırlamak. Gelir tahsilatı: İdare gelirlerini tahakkuk ettirmek ve alacakların takip ve tahsil işlemlerini yürütmek. Harcama ve ödemeler: Muhasebe hizmetlerini yürütmek, ödeneklerin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak. Stratejik planlama: Stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak bütçe hazırlamak ve faaliyetleri raporlamak. İmar ve yapı işleri: İmar plan onama sürecini tamamlamak, kaçak yapılaşmayı önlemek ve yapı ruhsatlarını düzenlemek. Personel yönetimi: Birimlerin yazılı veya sözlü isteklerine göre işbirliği yaparak anlaşma ve protokollerin hazırlanmasına yardımcı olmak.

    İl özel idaresi yerine ne geldi?

    6360 sayılı Kanun ile büyükşehir belediyesi bulunan illerde il özel idaresi yerine Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı (YİKB) kurulmuştur. Bu başkanlık, kamu kurum ve kuruluşlarının yatırım ve hizmetlerinin etkin olarak yapılmasını, izlenmesini ve koordinasyonunu sağlamak gibi görevlere sahiptir.