• Buradasın

    İl özel idaresi genel sekreteri ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İl özel idaresi genel sekreteri, il özel idaresi hizmetlerini vali adına ve onun emirleri doğrultusunda yürütmekle görevlidir 2. Bu kapsamda aşağıdaki işleri yapar:
    • Bütçe ve mali işler: Ayrıntılı harcama programı hazırlamak, bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarını değerlendirmek ve bütçe kesin hesabını hazırlamak 13.
    • Gelir tahsilatı: İdare gelirlerini tahakkuk ettirmek ve alacakların takip ve tahsil işlemlerini yürütmek 1.
    • Harcama ve ödemeler: Muhasebe hizmetlerini yürütmek, ödeneklerin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak 13.
    • Stratejik planlama: Stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak bütçe hazırlamak ve faaliyetleri raporlamak 3.
    • İmar ve yapı işleri: İmar plan onama sürecini tamamlamak, kaçak yapılaşmayı önlemek ve yapı ruhsatlarını düzenlemek 1.
    • Personel yönetimi: Birimlerin yazılı veya sözlü isteklerine göre işbirliği yaparak anlaşma ve protokollerin hazırlanmasına yardımcı olmak 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İl genel idaresi nedir?

    İl genel idaresi, merkezi idarenin taşra teşkilatı olup, vali, il idare şube başkanlığı ve il idare kurulundan oluşur. İl özel idaresi ise, il halkının mahalli müşterek nitelikteki ihtiyaçlarını karşılamak üzere kurulan ve karar organı seçmenler tarafından seçilerek oluşturulan, idari ve mali özerkliğe sahip kamu tüzel kişiliğidir. Türkiye'de büyükşehir olmayan 51 ilde il özel idaresi bulunmaktadır. İl özel idaresi, 04.03.2005 tarihli ve 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu ile yönetilir.

    İl özel idaresi yerine ne geldi?

    6360 sayılı Kanun ile büyükşehir belediyesi bulunan illerde il özel idaresi yerine Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı (YİKB) kurulmuştur. Bu başkanlık, kamu kurum ve kuruluşlarının yatırım ve hizmetlerinin etkin olarak yapılmasını, izlenmesini ve koordinasyonunu sağlamak gibi görevlere sahiptir.

    İl özel idaresinde kimler yönetici olabilir?

    İl özel idaresinde yönetici olabilecek kişiler şunlardır: 1. Vali: İl özel idaresinin başındaki kişi ve yürütme organıdır. 2. İl Genel Meclisi: İl özel idaresinin en üst karar organıdır. 3. İl Daimi Encümeni: Danışma organı olarak görev yapar ve başkanı validir.

    İl genel idaresinin organları nelerdir?

    İl genel idaresinin organları şunlardır: 1. İl Genel Meclisi: İl genel idaresinin en üst karar organıdır, il bütçesini inceler ve kabul eder. 2. İl Encümeni: İl Genel Meclisi tarafından seçilen ve Meclis adına kararlar alan yürütme organıdır. 3. Vali: İl Özel İdaresi'nin başındaki kişi, yürütme organı ve vesayet makamıdır.

    İl özel idare kurulu kimlerden oluşur ve başkanı kimdir?

    İl Özel İdare Kurulu, üç ana organdan oluşur: İl Genel Meclisi, İl Encümeni ve Vali. 1. İl Genel Meclisi: İldeki seçmenler tarafından seçilen üyelerden oluşur ve karar organıdır. 2. İl Encümeni: Valinin başkanlığında, genel sekreter ve il genel meclisinin üyeleri ile valinin birim amirleri arasından seçtiği üyelerden oluşur. 3. Vali: İl özel idaresinin başı ve tüzel kişiliğinin temsilcisidir. Başkan: - İl Genel Meclisi: Meclis başkanı, meclis başkanı bulunmadığında birinci veya ikinci başkan vekilleri başkanlık eder. - İl Encümeni: Başkan, validir. Valinin katılamadığı durumlarda genel sekreter başkanlık eder.

    İl Özel İdaresi Genel Sekreteri nasıl atanır?

    İl Özel İdaresi Genel Sekreteri, valinin teklifi ve İçişleri Bakanının onayı ile atanır.

    Genel sekreter ile yönetici arasındaki fark nedir?

    Genel sekreter ve yönetici arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Görev ve Sorumluluklar: Genel sekreter, genellikle bir ofis veya kurumda yöneticilere destek sağlar ve temel resepsiyon görevlerini yerine getirir. 2. Eğitim: Genel sekreterler genellikle lise diplomasına sahiptir ve işle ilgili ek eğitim alırlar. 3. Maaş: Yöneticiler, daha geniş bir eğitim geçmişine sahip olduklarından ve diğer çalışanları yönettiklerinden, genel sekreterlerden daha yüksek maaş alırlar.