• Buradasın

    İdare hukuku İBK bağlayıcı mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, idare hukukunda İçtihadı Birleştirme Kurulu (İBK) kararları bağlayıcıdır 14.
    Diğer mahkeme içtihatları ise yardımcı kaynaklar arasında yer alır 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İdare Hukukunda hangi konular var?

    İdare hukukunda ele alınan bazı konular: İdari teşkilatlar. İdari işlemler. İdari sözleşmeler. İdarenin sorumluluk sınırları. İptal davası. Tam yargı davası. Yürütmeyi durdurma davası. Kamu ihale şartnameleri ve idari sözleşmeler. Kamulaştırma, acele kamulaştırma ve imar mevzuatına ilişkin uyuşmazlıklar. İdari yaptırımlar. Ayrıca, memur suçları ve bu suçların cezai ve idari sonuçları da idare hukukunun konuları arasındadır.

    CBK ve kanun arasındaki fark nedir?

    CBK (Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi) ve kanun arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Hukuki Nitelik: Kanun, ülkenin yasama organı tarafından oluşturulan ve herkesi bağlayan genel bir düzenlemedir. 2. Kapsam: Kanun, toplumun düzenini sağlamak ve hak ve özgürlükleri korumak için geniş bir alanda uygulanabilir. 3. İptal Edilebilirlik: CBK, anayasada belirtilen münhasır kanun alanlarında veya açıkça kanunda düzenlenmiş konularda çıkarılamaz ve kanunlarla çelişmesi durumunda geçersiz hale gelir.

    İdare hukukunun temel ilkeleri nelerdir?

    İdare hukukunun temel ilkeleri şunlardır: Yasallık ilkesi. Eşitlik ilkesi. İdari işlemlerin gerekçeli olması. İdarenin kanuniliği ilkesi. Merkezden yönetim ve yerinden yönetim ilkesi. İdarenin bütünlüğü ilkesi. Hukuk devleti ilkesi. Sosyal devlet ilkesi. Kamu yararı ilkesi.

    İbk bağlayıcılık ilkesi nedir?

    İçtihadı Birleştirme Kararı (İBK) bağlayıcılık ilkesi, benzer hukuki konularda Yargıtay Genel Kurullarını, dairelerini ve adliye mahkemelerini bağlama özelliğini ifade eder. Bu bağlayıcılık, İBK'ların yeni bir İBK veya kanunla ortadan kaldırılabileceği bir durumdur.

    İdare Hukukunda hangi kanunlar derlenmiştir?

    İdare hukukunda derlenen kanunlar şunlardır: Anayasa. İlgili diğer kanunlar. Kanun hükmünde kararnameler. Tüzük ve yönetmelikler. Yargı içtihatları. İdari teamül ve tatbikat. İdare hukuku, tedvin (derleme/kodifiye) edilmemiş bir hukuk dalıdır; tek ve toplu bir şekilde mevzuatı bulunmaz.

    İBK'nın bağlayıcılığı ne zaman başlar?

    İçtihadı Birleştirme Kararlarının (İBK) bağlayıcılığı, kararın verilmesini izleyen en kısa zamanda Adalet Bakanlığına bildirilmesiyle başlar. İBK, benzer hukuki konularda Yargıtay Genel Kurullarını, dairelerini ve adliye mahkemelerini bağlar.

    İdare hukuku nedir?

    İdare hukuku, temeli anayasada belirlenen, idarenin faaliyet ve örgütlenmesine ilişkin kurallar öngören, kamuya tanınan üstünlük ve ayrıcalıklar ile bireye tanınan hak ve hürriyetlerin dengelenmesini sağlayan hukuk dalıdır. İdare hukukunun temel ilkeleri: Hukuk devleti ilkesi: İdarenin tüm işlem ve eylemlerinin hukuka uygun olması gerektiğini ifade eder. Sosyal devlet ilkesi: Devletin temel hizmetleri ücretsiz sağlaması ve dezavantajlı grupların ihtiyaçlarını karşılaması gerektiğini belirtir. Eşitlik ilkesi: İdarenin herkese eşit şekilde hizmet sunması gerektiğini vurgular. İdarenin kanuniliği ilkesi: İdarenin tüm işlem ve eylemlerinin yasal dayanağı olması gerektiğini belirtir. Merkezden yönetim - yerinden yönetim ilkesi: Türk idari yapılanmasındaki iki temel yönetim sistemini ifade eder. İdarenin bütünlüğü ilkesi: Tüm idari kuruluşların bir bütün olarak idareyi oluşturduğunu belirtir. İdare hukukunun kaynakları: Anayasa; Kanunlar ve kanun hükmünde kararnameler; Tüzükler; Yönetmelikler; Diğer düzenleyici işlemler; Doktrin (öğreti); İçtihatlar; Teamüller; Genel ilkeler. İdare hukukunun uygulanmasından doğan uyuşmazlıklar, idari yargıda (idare ve vergi mahkemeleri, bölge idare mahkemeleri, Danıştay) çözümlenir.