Buradasın
İçişleri Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatı arşiv hizmetleri yönetmeliği nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İçişleri Bakanlığı Merkez ve Taşra Teşkilatı Arşiv Hizmetleri Yönetmeliği, Bakanlığın merkez ve taşra birimleri arşivlerinin düzenlenmesi, arşiv malzemesinin tespiti, korunması, değerlendirilmesi ve imhası ile ilgili usul ve esasları belirler 12.
Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri:
- Kapsam: İl özel idareleri, belediyeleri ve bağlı kuruluşlar dışındaki Bakanlık merkez ve taşra birimlerini kapsar 23.
- Arşiv Malzemesi: Türk devlet ve millet hayatını ilgilendiren, tarihi, siyasi, sosyal, kültürel, hukuki ve teknik değer taşıyan belgeleri içerir 34.
- Görevler: Birim arşiv sorumluları, arşivlik malzemeyi teslim almak, korumak, ayıklama ve imha komisyonlarına katılmak gibi görevleri yerine getirir 34.
- Denetim: Arşiv ve arşiv faaliyetleri, yılda en az bir kere kurum arşiv sorumlusu veya arşiv uzmanlarınca denetlenir 34.
- Raporlama: Taşra birimleri, her yıl Aralık ayı sonunda faaliyetleri ile ilgili olarak valiye veya kaymakama rapor verir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: