Buradasın
İçişleri Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatı arşiv hizmetleri yönetmeliği nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İçişleri Bakanlığı Merkez ve Taşra Teşkilatı Arşiv Hizmetleri Yönetmeliği, Bakanlığın merkez ve taşra birimleri arşivlerinin çağdaş hizmet anlayışına ve arşivcilik kurallarına uygun olarak düzenlenmesini, arşiv malzemelerinin korunmasını, milli menfaatlere uygun olarak değerlendirilmesini ve gereksiz malzemelerin ayıklanarak imha edilmesini düzenler 123.
Yönetmeliğin bazı maddeleri:
- Amaç: Merkez ve taşra birimlerinin iş ve işlemleri sonucunda oluşan arşiv malzemesi ve arşivlik malzemenin tespit edilmesi ve Devlet Arşiviyle münasebetlere ilişkin usul ve esasların belirlenmesi 123.
- Kapsam: İl özel idareleri, belediyeler ve bağlı kuruluşlar dışındaki Bakanlık merkez ve taşra birimlerini kapsar 123.
- Personel: Kurum arşivinde bir kurum arşiv sorumlusu, yeteri kadar arşiv uzmanı ve diğer görevliler; merkez ve taşra birim arşivlerinde ise bir birim arşiv sorumlusu ve yeterli sayıda görevli bulunur 123.
- Denetim: Bakanlık merkez birimlerinin arşiv faaliyetleri yılda en az bir kere kurum arşiv sorumlusu veya arşiv uzmanlarınca, taşra birimlerinin faaliyetleri ise vali ve kaymakamlar tarafından denetlenir 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: