• Buradasın

    Geçici ve kesin kabul tutanağında ne yazılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Geçici ve kesin kabul tutanaklarında yazılan bazı bilgiler şunlardır:
    • Geçici kabul tutanağında 123:
      • İşin genel durumuna ilişkin görüşler ve uygun görülen diğer kayıt ve şartlar belirtilir 25.
      • Kabule engel nitelikte olmamakla birlikte tespit edilen kusur ve noksanlıklar, bunların giderilmesi için belirlenen süre ile birlikte tutanağa eklenir 123.
      • Kabulün imzalandığı tarih, geçici kabul tarihi olarak kabul edilir 25.
    • Kesin kabul tutanağında 135:
      • Tespit edilen kusur ve noksanlıklar açıkça gösterilir ve tamamlanmaları için verilen süre tutanakta belirtilir 135.
      • Kusur ve noksanlıkların tamamlandığının yapı denetim görevlisi ve yüklenici tarafından tespit edilmesi ve tutanağa bağlanması sonrası tutanak işleme konulur 15.
    Kabul tutanakları, komisyon üyeleri ve yüklenici tarafından imzalanır 235.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Geçici kabule hangi eksikler engel olur?

    Geçici kabule engel olabilecek eksiklikler şunlardır: 1. Özürlü ve eksik işlerin işletmeyi ve yapılan işten güvenle yararlanmayı engellemesi. 2. Toplam ihale bedelinin %5'ini aşan kusur ve eksiklikler. 3. Sözleşme, yönetmelik ve teknik standartlara aykırılıklar. 4. Malzeme kalitesi ve kullanılan ekipmanların kötü durumda olması. 5. Giderilmesi fazla harcama ve zaman gerektiren kusurlar. Bu eksiklikler tespit edildiğinde, kabul komisyonu eksiklikleri belirten bir tutanak hazırlar ve işin kabulünü reddedebilir.

    Geçici kabul tutanağı kim imzalar?

    Geçici kabul tutanağı, geçici kabul komisyonu üyeleri ve yüklenici veya vekili tarafından imzalanır. Eğer yüklenici, çağrıya rağmen kabulde hazır bulunmazsa veya kabul tutanağını imzalamak istemezse, bu durum tutanakta belirtilir.

    Geçici ve kesin kabul arasındaki fark nedir?

    Geçici ve kesin kabul arasındaki fark şu şekildedir: 1. Geçici Kabul: İşin sözleşme ve eklerine uygun olarak fiilen tamamlanması anlamına gelir. 2. Kesin Kabul: Geçici kabul sonrası, öngörülen süre zarfında yüklenicinin varsa bakım, onarım ve aksaklıkları gidermesi esasına dayanır.

    Geçici kabulde kusur ve noksanlar tutanağı nedir?

    Geçici kabulde kusur ve noksanlar tutanağı, kabul komisyonu tarafından yapılan inceleme sonucunda, kabule engel nitelikte olmamakla birlikte işte kusur ve noksanlıklar tespit edildiğinde düzenlenen bir belgedir. Bu tutanakta: Tespit edilen kusur ve noksanlıklar ayrıntılı bir şekilde listelenir. Bu kusur ve noksanlıkların giderilmesi için gerekli olan süre belirtilir. Eğer kusur ve noksanlıklar belirlenen süre içinde yüklenici tarafından giderilmezse, eksikliklerin giderilmesine kadar geçecek her gün için sözleşmede belirtilen günlük gecikme cezası uygulanır ve geçici kabul tarihi, kusur ve eksikliklerin giderilmesi tarihine ertelenir.

    Geçici kabul noksanı kesin hesaptan düşülür mü?

    Geçici kabul noksanı, kesin hesaptan düşülmez, aksine kesin hesabın idarece onaylanmasından sonra geri ödenir.

    Geçici kabule kimler katılır?

    Geçici kabule katılanlar, aşağıdaki kişilerden oluşur: 1. Geçici Kabul Komisyonu: Yetkili makam tarafından, biri başkan olmak üzere en az üç kişiden oluşturulur. 2. Yapı Denetim Görevlisi: Kabul çalışmaları sırasında işyerinde hazır bulunur, ancak komisyonda görev alamaz. 3. Yüklenici ve Vekili: Kabul çalışmasına katılmak ve düzenlenecek tutanağı imzalamak zorundadır.

    Geçici kabul ne demek?

    Geçici kabul, sözleşme ile taahhüt altına alınan işin, sözleşme, sözleşme eki, projeler, detaylar, teknik şartnameler, birim fiyat tarifleri, analizler, standartlar ve fen ve sanat kaidelerine uygun olarak yapılıp yapılmadığının denetlenme işlemidir. Geçici kabul, minimum üç kişiden oluşan ve bu sayı arttığı takdirde tek sayılı (3, 5, 7 vb.) kişilerden oluşan heyet marifetiyle yapılır. Geçici kabulün yapıldığı durumlar: Yüklenici, idareye işin ≤ %5 eksiği ile kabule hazır olduğunu belirten bir dilekçe verdiğinde; İşin, ≤ %5 eksiği ile kabule hazır olup olmadığı ile ilgili yapılan inceleme ve tespitler sonucunda ihaleye esas (keşif artışı dahil) tüm imalat kalemlerindeki eksik ve yapılmamış işlerin toplam bedellerinin, ihale bedeli toplamının ≤ %5’i nin altında olması durumunda. Geçici kabul işlemlerinin ne şekilde yapılıp, sonuçlandırılacağı ile ilgili düzenlemeler, Yapım İşleri Genel Şartnamesinde yer almaktadır.