EÇBS (Entegre Çevre Bilgi Sistemi) kaydı için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. ecbs.cevre.gov.tr adresine gidin. 2. "Vatandaş Girişi" ekranından e-Devlet şifrenizle giriş yapın. 3. "Sisteme Giriş Yap" butonuna tıklayarak il/ilçe bilgilerinizi girin. 4. "Kaydet" butonuna basarak, kullanıcı sözleşmesini okuyup onaylayın. 5. Şahsınıza açılan sayfada "Hesap (Firma/Kurum)" sayfasına girin. 6. Sağ üstte bulunan "Yeni Hesap (Firma/Kurum)" butonuna tıklayın. 7. Hesap tipi seçimini yaparak, vergi numarası ve vergi dairesi bilgilerini girin. 8. Kuruluş tarihi ve varsa kurumunuza ait SGK numarasını girin. 9. UAVT (Ulusal Adres Veri Tabanı) numarasını biliyorsanız girin. 10. Telefon, e-posta ve varsa KEP adresinizi girin. 11. Harita üzerinden konum bilgilerinizi seçin. 12. Kurumda yetkili olduğunuzu gösteren belgeyi yükleyin. 13. "Başvuru Tamamla" butonuna basın. 14. İletişim bilgileri kısmında girilen e-posta adresinize gelen doğrulama linki ile e-posta adresinizi doğrulayın. 15. Sistem tarafından otomatik oluşturulan formun çıktısını alarak, kaşe ve imzalı olarak Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü'ne elden veya posta yoluyla ulaştırın. EÇBS başvurusu, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğünce onaylandığında, kurum e-devlet sistemi üzerindeki hesapta "onaylı" olarak görünecektir.