• Buradasın

    EÇB kaydı ne zaman yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    EÇB (e-kayıt) işlemleri 2024 yılı için şu tarihlerde yapılmıştır:
    • Elektronik kayıtlar: 19-21 Ağustos 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-devlet üzerinden EÇSB kaydı nasıl yapılır?

    e-Devlet üzerinden EÇSB (Entegre Çevre Bilgi Sistemi) kaydı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Giriş: ecbs.cevre.gov.tr adresine gidip "Vatandaş girişi" ekranından e-devlet şifrenizle giriş yapın. 2. Bilgilerin Girilmesi: "Sisteme giriş yap" butonuna tıklayarak il ve ilçe bilgilerinizi girin. Diğer bilgileriniz e-devlet sisteminden otomatik olarak çekilecektir. 3. E-posta Doğrulaması: E-posta doğrulama kodu ile hesabınızı doğrulayın. 4. Kullanıcı Sözleşmesi: Kullanıcı sözleşmesini okuyup onaylayın ve "Kaydet" butonuna basın. 5. Firma/Kurum Sayfası: Şahsınıza açılan sayfada hesap (firma/kurum) sayfasına girin. 6. Yeni Hesap Ekleme: Sağ üstte bulunan "yeni hesap (firma/kurum)" seçeneğine tıklayın. 7. Hesap Tipi ve Bilgiler: Hesap tipi olarak "kamu kurumu" seçimini yaparak, vergi numarası ve vergi dairesi bilgilerini girin. 8. Diğer Bilgiler: Kuruluş tarihi ve SGK numarasını girin. UAVT numarasını biliyorsanız girin, bilmiyorsanız adres bilgilerini girin. 9. Konum Seçimi: Harita üzerinden konum bilgilerinizi seçin. 10. Yetkili Belgesi: Kurumda yetkili olduğunuzu gösteren belgeyi yükleyin. 11. Başvuru Tamamlama: "Başvuru tamamla" butonuna basın. 12. E-posta Doğrulama: İletişim bilgileri kısmına girdiğiniz e-posta adresinize gelen doğrulama linkine tıklayarak hesabınızı doğrulayın. 13. Form Çıktısı: Sistem tarafından otomatik oluşturulan formun çıktısını alıp, kaşe ve imzalı olarak "Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü"ne gönderin. EÇBS başvurunuz il müdürlüğü tarafından onaylandığında, e-devlet sistemi üzerindeki hesabınızda kurumunuz "onaylı" olarak görünecektir.

    Ecbs kayıt nasıl yapılır?

    EÇBS (Entegre Çevre Bilgi Sistemi) kaydı için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. ecbs.cevre.gov.tr adresine gidin. 2. "Vatandaş Girişi" ekranından e-Devlet şifrenizle giriş yapın. 3. "Sisteme Giriş Yap" butonuna tıklayarak il/ilçe bilgilerinizi girin. 4. "Kaydet" butonuna basarak, kullanıcı sözleşmesini okuyup onaylayın. 5. Şahsınıza açılan sayfada "Hesap (Firma/Kurum)" sayfasına girin. 6. Sağ üstte bulunan "Yeni Hesap (Firma/Kurum)" butonuna tıklayın. 7. Hesap tipi seçimini yaparak, vergi numarası ve vergi dairesi bilgilerini girin. 8. Kuruluş tarihi ve varsa kurumunuza ait SGK numarasını girin. 9. UAVT (Ulusal Adres Veri Tabanı) numarasını biliyorsanız girin. 10. Telefon, e-posta ve varsa KEP adresinizi girin. 11. Harita üzerinden konum bilgilerinizi seçin. 12. Kurumda yetkili olduğunuzu gösteren belgeyi yükleyin. 13. "Başvuru Tamamla" butonuna basın. 14. İletişim bilgileri kısmında girilen e-posta adresinize gelen doğrulama linki ile e-posta adresinizi doğrulayın. 15. Sistem tarafından otomatik oluşturulan formun çıktısını alarak, kaşe ve imzalı olarak Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü'ne elden veya posta yoluyla ulaştırın. EÇBS başvurusu, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğünce onaylandığında, kurum e-devlet sistemi üzerindeki hesapta "onaylı" olarak görünecektir.

    EÇB belgesi ne işe yarar?

    EÇBS (Entegre Çevre Bilgi Sistemi) belgesi, kurum, kuruluş ve bireylerin çevre mevzuatı kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmelerine yardımcı olan uygulamalara erişim sağlar. EÇBS'nin bazı işlevleri: Atıkların kontrolünü sağlar ve geri dönüşüme katkı sunar. Kimyasal atıkların kayıtlarını tutar ve kontrol eder. Sera gazlarının zararlı etkilerini izler ve raporlar. Ozon tabakasını incelten gazların kontrolünü sağlar. Hurda araçların sisteme kaydını yaparak dönüştürülebilir maddelerinin kullanımını sağlar.