• Buradasın

    E-devlet üzerinden EÇSB kaydı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    e-Devlet üzerinden EÇSB (Entegre Çevre Bilgi Sistemi) kaydı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Giriş: ecbs.cevre.gov.tr adresine gidip "Vatandaş girişi" ekranından e-devlet şifrenizle giriş yapın 14.
    2. Bilgilerin Girilmesi: "Sisteme giriş yap" butonuna tıklayarak il ve ilçe bilgilerinizi girin. Diğer bilgileriniz e-devlet sisteminden otomatik olarak çekilecektir 1.
    3. E-posta Doğrulaması: E-posta doğrulama kodu ile hesabınızı doğrulayın 1.
    4. Kullanıcı Sözleşmesi: Kullanıcı sözleşmesini okuyup onaylayın ve "Kaydet" butonuna basın 1.
    5. Firma/Kurum Sayfası: Şahsınıza açılan sayfada hesap (firma/kurum) sayfasına girin 1.
    6. Yeni Hesap Ekleme: Sağ üstte bulunan "yeni hesap (firma/kurum)" seçeneğine tıklayın 1.
    7. Hesap Tipi ve Bilgiler: Hesap tipi olarak "kamu kurumu" seçimini yaparak, vergi numarası ve vergi dairesi bilgilerini girin 1.
    8. Diğer Bilgiler: Kuruluş tarihi ve SGK numarasını girin. UAVT numarasını biliyorsanız girin, bilmiyorsanız adres bilgilerini girin 1.
    9. Konum Seçimi: Harita üzerinden konum bilgilerinizi seçin 1.
    10. Yetkili Belgesi: Kurumda yetkili olduğunuzu gösteren belgeyi yükleyin 1.
    11. Başvuru Tamamlama: "Başvuru tamamla" butonuna basın 1.
    12. E-posta Doğrulama: İletişim bilgileri kısmına girdiğiniz e-posta adresinize gelen doğrulama linkine tıklayarak hesabınızı doğrulayın 1.
    13. Form Çıktısı: Sistem tarafından otomatik oluşturulan formun çıktısını alıp, kaşe ve imzalı olarak "Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü"ne gönderin 1.
    EÇBS başvurunuz il müdürlüğü tarafından onaylandığında, e-devlet sistemi üzerindeki hesabınızda kurumunuz "onaylı" olarak görünecektir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-devlete kayıt nasıl yapılır?

    E-Devlet'e kayıt olmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Gerekli belgelerin hazırlanması. 2. PTT şubesine gidilmesi. 3. Kimlik doğrulaması yapılması. 4. Şifre alınması. Alternatif olarak, e-Devlet şifresi online olarak da alınabilir. Bunun için: Türkiye.gov.tr adresine giriş yapılır. Giriş ekranında uygun olan seçenekle sisteme giriş yapılır. Telefon numarası veya T.C. kimlik numarası gibi istenen bilgiler eksiksiz doldurulur. Ekranda çıkan kod ile PTT şubesine gitmeden şifre oluşturulur. E-Devlet şifresini mobil imza, elektronik imza veya internet bankacılığı kullanarak da almak mümkündür. E-Devlet şifresi alma süreciyle ilgili daha detaylı bilgiye aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: turkiye.gov.tr; youtube.com; hangikredi.com; logo.com.tr.

    e-İmza ile e-devlet girişi nasıl yapılır?

    E-imza ile e-devlet girişi yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. turkiye.gov.tr adresine giriş yapılır ve sağ üst kısımda bulunan "Giriş Yap" yazan yere tıklanır. 2. Açılan ekranda "Elektronik imza" yazan yere giriş yapılır. 3. Karşımıza çıkan ekrana T.C. Kimlik no ve güvenlik kelimesi yazılarak "Devam Et" butonuna tıklanır. 4. Açılan ekranda e-devlet e-imza uygulamasını indirmek için "tıklayınız" yazısına tıklanarak uygulama indirilir ve çalıştırılır. 5. Tıklandığında sağ üst köşede inen "E-Devlet E-Imza Uygulaması" çalıştırılır ve ekrana gelen uygulamanın içerisine işlem kodu yazılır ve "Devam" butonuna basılır. 6. Bir sonraki ekranda e-imza sahibinin kimlik bilgileri ekrana çıkar ve tekrar "Devam" butonuna basılır. 7. Çıkan ekrana pin kodu (e-imza şifresi) yazılarak "İmzala" butonuna basılır ve işlem tamamlanır. E-imza ile e-devlet girişi yapabilmek için bilgisayarda 32 bit Java yüklü olması gerekmektedir. E-imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylı Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar tarafından sunulmaktadır. e-Devlet Kapısı sistemi, güvenlik amaçlı olarak elektronik sertifika kullanmaktadır. Ayrıca, e-devlet üzerinden iki aşamalı giriş seçeneğini aktif ederek e-imza, mobil imza veya T.C. kimlik kartı ile giriş yapılması durumunda beyan edilecek telefon numarası sadece SMS ile doğrulanarak kimlikle doğrulanmış telefon numarası haline getirilebilir.

    EÇBS kaydı nasıl yapılır?

    EÇBS (Entegre Çevre Bilgi Sistemi) kaydı için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. ecbs.cevre.gov.tr adresine girin. 2. "Vatandaş girişi" ekranından e-devlet şifrenizle giriş yapın. 3. "Sisteme giriş yap" butonuna tıklayarak il/ilçe bilgilerinizi girin. 4. Kaydet butonuna basarak, kullanıcı sözleşmesini okuyup onaylayın. 5. Şahsınıza açılan sayfada “hesap (firma/kurum)” sayfasına girin. 6. Sağ üstte bulunan "yeni hesap (firma/kurum)”a tıklayın. 7. Hesap tipi seçimini yaparak, vergi no ve vergi dairesi bilgilerini girin. 8. Kuruluş tarihi ve varsa kurumunuza ait SGK numarasını girin. 9. UAVT (Ulusal adres Veri Tabanı) numarasını biliyorsanız girin. 10. Telefon, e-posta ve varsa KEP adresinizi girin. 11. Harita üzerinden konum bilgilerinizi seçin. 12. Kurumda yetkili olduğunuzu gösteren belgeyi yükleyin. 13. "Başvuru tamamla" butonuna basın. 14. İletişim bilgileri kısmında girilen e-posta adresinize gelen doğrulama linkine tıklayarak e-posta adresinizi doğrulayın. 15. Sistem tarafından otomatik oluşturulan formun çıktısını alarak, kaşe ve imzalı olarak "Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü"ne elden veya posta yoluyla ulaştırın. ECBS başvurunuz il müdürlüğünce onaylandığında, e-devlet sistemi üzerindeki hesabınızda kurumunuz "onaylı" olarak görünecektir.

    E-devlet üzerinden EÇBS'ye nasıl giriş yapılır?

    E-devlet üzerinden EÇBS'ye giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. ecbs.cevre.gov.tr adresine gidilir. 2. “Vatandaş girişi” ekranından e-devlet şifresi ile giriş yapılır. 3. “Sisteme giriş yap” butonuna tıklanarak il/ilçe bilgileri girilir. 4. Kaydet butonuna basılır ve kullanıcı sözleşmesi okunup onaylanır. 5. Şahsa açılan sayfada “hesap (firma/kurum)” sayfasına girilir. 6. Sağ üstte bulunan “yeni hesap (firma/kurum)” seçeneğine tıklanır. 7. Hesap tipi (kamu kurumu) seçimi yapılır, vergi numarası ve vergi dairesi bilgileri girilir. 8. Kuruluş tarihi ve SGK numarası girilir. 9. UAVT numarası biliniyorsa girilir. 10. Telefon, e-posta ve KEP adresi girilir. 11. Harita üzerinden konum bilgileri seçilir. 12. Kurumda yetkili olduğunu gösteren belge yüklenir. 13. “Başvuru tamamla” butonuna basılır. 14. E-posta adresine gönderilen doğrulama linki ile e-posta adresi doğrulanır. 15. Telefon numarasına gönderilen doğrulama linki ile telefon numarası doğrulanır. Son olarak, sistem tarafından otomatik oluşturulan başvuru formunun çıktısı alınarak kaşe ve imza ile Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü evrak kayıt birimine teslim edilir.