Hata kartı kullanımı, genellikle Toplam Üretken Bakım (TPM) gibi sistemlerde uygulanır ve şu adımları içerir: 1. Hata Kartının Temini: Operatör, ortaya çıkan her bir anomali için ilgili hata kartını en yakın TPM hata kartı alanından temin eder. 2. Doldurma: Operatör, hata kartını doldurur. 3. Asma: Bir kopyasını, kaldırılmayı beklenen kartlar kutusuna atar, diğer kopyasını ise hataya en yakın yere ip ile asar. 4. Toplama: Bakım tarafından görevlendirilen kişi, bakımcı kartlarını toplar, tasnif eder ve kayıt altına alarak giderilmeleri için plan yapar. 5. Hata Giderme: Hata giderildikten sonra, makine üzerinde asılı olan kopya tamamlanmış hata kartları kutusuna atılır. Hata kartları, makine ve ekipmanlarda ortaya çıkan anomalilerin tespit edilmesini, çözüm için ilgili kişilerin yönlendirilmesini ve periyodik bakım faaliyetlerinin planlanmasını sağlar.