2.11. Haritalarda hata bildirimleri ve varsayımları

Yandex.Haritalar kullanıcıları haritalarda buldukları hata ve eksikler ile ilgili mesajlar gönderebilir – Geri Bildirim bölümüne bakınız.

Bu bildirimler, Yandex Map Editor'de görülebilir ve işlenebilir (örneğin, hata düzeltilebilir).

Hata düzeltme örneklerini aşağıdaki Hata düzeltme örnekleri bölümünde bulabilirsiniz.

Ayrıca, veri analizine dayalı hata varsayımlarını görebilir ve işleyebilirsiniz. Örneğin, izleme kameralarının çekimlerine bakarak hız limitinin yanlış belirtildiği tahminini ileri sürebilirsiniz.

Hataları ve/veya hata varsayımlarını işlemek için;

  1. Katmanlar butonuna tıklayın.

  2. Açılan menüde Haritada hata bildirimlerini göster (Hata varsayımları) butonuna tıklayın:

    Üzerinde çalışacağınız hata türlerini seçin (bazı hata türleri tüm kullanıcılar tarafından görülmeyebilir):

    • Tüm hata türleri
    • Etiket yanlış yerde
    • Daha iyi bir rota biliyorum (sadece yaya yolları ile ilgili hatalar)
    • Obje haritada yok
    • Yaya yolu hatalı (sadece yaya yolları ile ilgili hatalar)
    • Objeyi haritadan sil (bu tür hatalar sadece moderatör tarafından görülür)
    • Rota süresi hatalı (sadece yaya yolları ile ilgili hatalar)
    • İsim yanlış
    • Hız sınırı hatalı
    • Diğer

    Hata bildirimleri ve hata varsayımlarını ilgilendiren noktalar haritada görüntülenir. İmleç, hata noktasının üzerine geldiğinde hata türü gösterilir:

    Bir hatanın bir gün önce veya daha erken öğrenilip düzeltilmemesi durumunda noktalar, ünlem işaretli turuncu veya kırmızı daireler olarak görüntülenir.

    Yan yana bulunan noktalardan gruplar oluşturulur ve renkli dairelerde grubu oluşturan noktaların sayısı görülür. Nokta grubunu çözmek için haritayı büyütün.

    Not.

    Hata işlendikten sonra (ayrıntılı bilgiyi aşağıda bulabilirsiniz) nokta, içinde onay işareti olan yeşil daire olarak görüntülenir.

  3. Seçtiğiniz noktaya tıklayın. Hata işleme kartı açılır ve nokta haritada seçilmiş olur:

    1. Hata kartında:

      • Hata adı.

      • Oluşturma tarihi ve mesaj metni.

      • Kullanıcının çizdikleri bağlantısı (nokta türü objeler ve rotalar ile ilgili hatalar için) belirtilmiştir.

        Bağlantıya tıklandığında Yandex.Haritalar'da kullanıcının çizdiği nokta ve rotaların gösterildiği bölge açılır. Eğer hata, hatalı rotadan kaynaklandıysa haritada mavi kesik çizgi ile rota yönlendiricisinin önerdiği rota, gri çizgi ile kullanıcının önerdiği rota gösterilir.

        Haritayı inceledikten sonra hata bildiriminde sizden ne beklendiğini anlayamadıysanız düzenlemeden vazgeçin.

      • Kullanıcının gördükleri bağlantısı (nokta türü objeler ve rotalar ile ilgili hatalar için).

        Bağlantıya tıklandığında Yandex.Haritalar'da kullanıcının hata bildirimini gönderirken gördüğü harita bölgesi açılır. Bu bölgenin hatanın görüntülendiği bölge ile uyuşmaması durumunda hata yanlış bağlanmış sayılır.

        Haritayı inceledikten sonra hata bildiriminde sizden ne beklendiğini anlayamadıysanız düzenlemeden vazgeçin.

      • Yorum Ekle butonu. Hata için yorum eklemek için bu butona tıklayın.

      • Düzeltmeye Al butonu. Düzenleme yapmaya karar verdiyseniz bu butona tıklayın.

        Bu butona tıkladığınızda hata size atanmış olur. Başka kullanıcılar bu hatayı göremez ve hata düzeltilirken yapılan tüm düzenlemeler hata geçmişine kaydedilir.

        Eğer düzenleme yapmamaya karar verdiyseniz Düzenlemeye alma veya Kapat butonuna tıklayarak kartı kapatın.

    2. Hata varsayımı kartında:

      • Varsayım adı.

      • Hata kartı butonları ile aynı Düzeltmeye Al ve Düzeltmeye Alma butonları.

      • Varsayım oluşturma tarihi belirtilmiştir.

      • Bağlam, varsayım temelini oluşturan materyallere referanstır (Örneğin, hız limitinin yanlış belirtildiği varsayımında video kaydedici görüntülerine referanstır).

        Varsayımın harita verisi temelinde oluşturulması durumunda bu referans kartta görüntülenmez.

      • Obje, hata varsayımının bağlı olduğu objeye (yola) referanstır.

  4. Düzenlemeye al butonuna tıklandığında açılan hata işleme kartı aşağıdakileri içerir:

    Oluştur butonunun yanında Hataya geri dön butonu görüntülenir (hata kartı kapatılmış olsa bile hataya geri dönülebilir).

    Not.

    Görev ile ilgili düzeltmeleri yaptığınızda ilgili butonda düzeltme sayacı görüntülenir:

    Sayacın çok sayıda düzenleme göstermesi durumda (resimdeki gibi) büyük ihtimalle bir şeyler ters gitmiştir.

    Hata işleme kartlarının tümünde düzenleme sayacı var. Bir görevden vazgeçip daha sonra geri dönmeniz halinde sayaçtaki veriler sıfırlanmaz.

    Hata işleme kartı aşağıdaki butonları içerir:

    • Düzeltilecek obje yok : Bildirimdeki bilgiler zaten haritaya eklendiyse (örneğin, başka bir bildirim üzerine hata düzeltildiyse veya düzenlemeye gerek yoksa) bu butona tıklayın.

    • Reddet: Bildirimdeki bilgiler hatalıysa bu butona tıklayın.

      Örneğin, bildirimdeki bilgiler anlamsızsa veya Yandex Map Editor'deki objeler ile ilgili değilse veya belirlenemeyen objelerin bağlantılarını içeriyorsa bu bilgiler hatalı sayılır.

      Sadece ilgisiz ve hatalı kullanıcı istemleri reddedilmelidir.

      Bazen mesaj, kullanıcının net olarak ifade edemediği veya yanlış bir objeye bağladığı faydalı bilgiler içerebilir. Böyle durumlarda ek kaynakları kullanarak bilgilerin detaylarını öğrenmeye çalışın.

      Örneğin, kullanıcının “Büyükdere Caddesi'nin bir bölümü yapım aşamasında” bildirimini Konya'daki bir tarlanın ortasına konumlandırması durumunda Konya'da böyle bir cadde olup olmadığını kontrol etmelisiniz.

      Reddet butonuna tıklandığında açılan kart aşağıdakileri içerir:

    • Vazgeç : Hatayı nasıl düzelteceğinizi bilmiyorsanız veya bildirimdeki bilgilerin doğruluğundan emin değilseniz bu butona tıklayın.

      Bu durumda hata diğer kullanıcılar tarafından tekrar görünür olacak ve diğer moderatör bu hatayı düzeltebilecektir.

  5. Düzenlemeye al butonuna tıkladığınızda hata işleme moduna geçerek düzenleme yapabilirsiniz. Hata işleme modunda çalışırken başka bir hatayı düzenlemeye alamazsınız. Başka bir hatayı düzenlemeye almayı denediğinizde “Başka bir hata düzeltme modunda çalışıyorsunuz” bildirimini görürsünüz.

    Hatayı düzenlemeye almanız durumunda hata işleme kartı kapanır ancak, Hataya geri dön butonu görüntülenmeye devam eder ve yaptığınız düzenlemeler ilgili düzenleme sayacında gösterilir.

  6. Gerekli düzenlemeleri yaptıktan sonra Hataya geri dön butonuna tıklayın.

    Hata üzerinde çalışırken kim tarafından kaç düzenleme yapıldığını gösteren hata kartı açılır:

  7. Hata düzeltildiyse Düzeltildi butonuna tıklayın.

    Hata kartı ve simgesi şöyle görünür:

    Hata üzerindeki çalışmalarınızı bitirdiğinizde Kapat butonuna (veya Esc kısayol tuşuna) tıklayın.

    Ek düzenleme yapmak için Tekrar aç butonuna tıklayın.

Hata düzeltme örnekleri

  1. Bildirimde bir yapının yıkıldığından söz ediliyorsa bu bilgileri kontrol edin. Bilgileri doğruladığınızda düzenleme seçeneğini seçin:

    • Uydu görüntüsünde yapı mevcutsa (uydu görüntüsü güncel değilse) yapının durumunu Yıkık olarak değiştirin.

    • Eğer yapı haritada artık mevcut değilse (uydu görüntüsü güncelse) objeyi haritadan silin.

  2. Bildirimde "yol çalışması var", "toprak kayması", "şerit kapalı" gibi olaylardan söz ediliyorsa bu bilgileri kontrol edin. Bilgileri doğruladığınızda düzenleme seçeneğini seçin:

    • Yol çalışması uzun süreliyse (üç aydan fazla) ve mevsimsel değilse, yolun onarım aşamasındaki bölümlerinde tüm ulaşım araçları için araç ulaşım iznini kapatın (ayrıntılı bilgi için bkz. 3.3.2.3. Yolu kullanabilenler), bu kesimler için “Yapım aşamasında” özelliğini belirtin (ayrıntılı bilgi için bkz. 3.3.2.11. Yapım aşamasında) ve yol sınıfını “sokak” sınıfına indirin (ayrıntılı bilgi için bkz. 3.3.2.1.7.).

    • Üç aydan az süren yolun geçici kapatılması, yol yüzeyinin mevsimsel olarak yenilenmesi, yolun göçmesi, nehirlerin taşması ve bu yol kısımlarından geçmesini zorlaştıran veya imkansız kılan diğer durumlarda hatayı düzeltmekten vazgeçin (Yandex çalışanları tarafından yapılacaktır).

  3. Bildirimde haritada sokak, cadde veya adres noktasının bulunmadığından söz ediliyorsa bu bilgileri kontrol edin. Elinizdeki verilere göre objenin mevcut olup olmadığından emin olun ve durumu haritaya işleyin.

  4. Bildirim yaya yolu ile ilgiliyse:

    • Genellikle, bu durumda mevcut yolları silmeden eksik yolları çizmeniz tavsiye edilir.

    • Çalılar arasından geçen patikalar, çitlerde izinsiz yapılan geçitler ve mevcut kuralların ihlali ile yapılan diğer yollar haritaya işlenmemelidir.

    • Rotayı oluşturmak için gerekli yollar haritada zaten mevcut ise fakat kullanıcı hatalı rota oluşturulduğundan şikayet ediyorsa rotadaki tüm yollarda Yayalar İçin Erişilebilirlik açık olup olmadığını kontrol edin.

    • Rota yönlendiricisinin oluşturduğu rota, kullanıcının önerdiği rota ile uyuşmayabilir.

      Örneğin, kullanıcının önerdiği park rotası, rota yönlendiricisinin oluşturduğu rotadan daha uzun çıkabilir. Gerekli park patikalarını çizseniz de rota yine en kısa güzergaha göre çizilmeye devam eder.