Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Biyosidal ürün uygulama sertifikasının yenilenmesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Sertifikanın kaybolması veya tahrip olması durumunda, kayıp ilanı verilmiş gazetenin, bozulan sertifikanın ve iki adet fotoğrafın ilgili müdürlüğe sunulması gerekmektedir 1.
- Geçerlilik süresi dolan sertifikalar, yapılacak değerlendirme sonucuna göre asgari sekiz saatlik bir güncelleme eğitimine tabi tutularak yenilenir 1.
- Biyosidal ürünlerin kaydı ve belgelendirilmesi ise Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK) tarafından yürütülmektedir 23. Bu süreçte, ürünün yasal gereksinimlere uygunluğu ve güncelliğinin teyit edilmesi için yeniden test edilmesi ve belgelendirilmesi gerekmektedir 2.
Yenileme işlemleri hakkında detaylı bilgi almak için TİTCK ve ilgili yerel sağlık müdürlüklerine başvurulması önerilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: