• Buradasın

    Belediyede doğrudan temin onayı kim verir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Belediyede doğrudan temin onayının kim tarafından verildiği ile ilgili bilgi bulunamamıştır. Ancak, doğrudan temin yönteminde onay belgesinin ne olduğu Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliği (MİHBY) ve Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği’nde (MYHBY) tanımlanmıştır 3.
    Anılan Yönetmeliklerde onay belgesi, “Doğrudan temin suretiyle veya kamu ihale mevzuatında belirtilen istisnai alımlarda alım konusu işin nev’i, niteliği, varsa proje numarası, miktarı, gereken hallerde yaklaşık maliyeti, kullanılabilir ödeneği ve tertibi, alımda uygulanacak usulü, avans ve fiyat farkı verilecekse şartlarını gösteren ve harcama yetkilisinin imzasını taşıyan belge” olarak tanımlanmıştır 3.
    Ayrıca, 4734 sayılı Kanun kapsamında yapılan alımlar için standart form şeklinde düzenlenmiş ihale onay belgesi mevcuttur 3. Buna karşılık, doğrudan temin yöntemi ile yapılan alımlar için ihalelerde yer alan ihale onay belgesine benzeyen standart bir onay belgesi mevcut değildir 3.
    Doğrudan temin ile yapılan alımlarda söz konusu Yönetmelik’te ifade edilen bilgileri taşıyan bir belgenin kullanılması yeterli olmakta, ayrıca bir formata uygunluk şartı aranmamaktadır 4. Bununla birlikte uygulama yönetmelikleri ekinde yer alan ihale onay belgesi standart formunun uyarlanarak onay belgesi olarak da düzenlenmesi mümkündür 4.
    Doğrudan temin onay süreci ile ilgili daha detaylı bilgi almak için belediyenin ilgili birimlerine başvurulması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Doğrudan temin için hangi ilan verilir?

    Doğrudan temin için ilan, Kamu İhale Kurumu'na (KİK) elektronik ortamda her ay gönderilen bir bildirimdir. Ayrıca, idareler dilerse doğrudan temin kapsamında yapacakları alımları, EKAP (Elektronik Kamu Alımları Platformu) üzerinden de ilan edebilirler.

    Belediyelerin ihale yapma yetkisi var mı?

    Evet, belediyelerin ihale yapma yetkisi vardır. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'na göre, belediyeler de dahil olmak üzere belirli idareler, mal veya hizmet alımları ile yapım işlerinin ihalelerini gerçekleştirebilir. Ancak, ihale sürecinde görev ve yetki dağılımı şu şekildedir: İhale yetkilisi: Belediyelerde bütçe ile ödenek tahsis edilen harcama birimlerinin en üst yöneticileridir. Üst yönetici: Belediye başkanı, ihale sürecinde görev ve sorumluluğu olmayan bir üst yöneticidir.

    Belediyenin yaptığı ihaleyi kim onaylar?

    Belediyenin yaptığı ihaleyi ita amiri (belediye başkanı) onaylar.

    Belediyenin yetkileri ve görevleri nelerdir?

    Belediyelerin bazı yetki ve görevleri: Hizmetler: İmar, su ve kanalizasyon, ulaşım gibi kentsel alt yapı; çevre ve çevre sağlığı, temizlik ve katı atık; zabıta, itfaiye, acil yardım, kurtarma ve ambulans; şehir içi trafik; defin ve mezarlıklar; ağaçlandırma, park ve yeşil alanlar; konut; kültür ve sanat, turizm ve tanıtım, gençlik ve spor hizmetlerini yapmak veya yaptırmak. Yönetmelik çıkarma: Kanunların belediyeye verdiği yetki çerçevesinde yönetmelik çıkarmak ve belediye yasakları koymak. Ruhsat verme: Gerçek ve tüzel kişilerin faaliyetleri ile ilgili olarak kanunlarda belirtilen izin veya ruhsatı vermek. Vergi tahsili: Özel kanunlar gereğince belediyeye ait vergi, resim, harç, katkı ve katılma paylarının tarh, tahakkuk ve tahsilini yapmak. Toplu taşıma: Toplu taşıma yapmak, bu amaçla gerekli sistemleri kurmak, kurdurmak, işletmek ve işlettirmek. Taşınmaz işlemleri: Belediye sınırları içerisinde taşınmaz almak, kamulaştırmak, satmak, kiralamak veya kiraya vermek. Borç alma ve bağış kabul etme: Borç almak ve bağış kabul etmek.
    A municipal office in Turkey with officials in formal attire reviewing documents and discussing procurement, while a vendor in casual clothing presents a sample product on a wooden table under warm indoor lighting.

    Belediyelerde doğrudan temin nasıl yapılır?

    Belediyelerde doğrudan temin, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 22. maddesinde belirtilen hallerde, ilan yapılmaksızın ve teminat alınmaksızın, ihale komisyonu kurulmadan, belirli yeterlilik kriterlerinin aranması zorunluluğu olmadan, ihale yetkilisince görevlendirilen kişi veya kişiler tarafından piyasada fiyat araştırması yapılarak gerçekleştirilir. Doğrudan temin süreci genel hatlarıyla şu işlem basamaklarıyla gerçekleştirilir: ihtiyacın ortaya çıkması; yaklaşık maliyetin hesaplanması; ihale onayının alınması; piyasa araştırmasının yapılması; alımın gerçekleştirileceği firmanın belirlenmesi; sözleşme imzalanması (gerektiğinde); muayene ve kabul işlemlerinin yapılması; ödeme yapılması. Doğrudan temin yöntemiyle yapılan alımlarda, bedel içeren bir sözleşme kapsamında iş deneyim belgesi düzenlenebilir. Doğrudan temin süreci, ihale mevzuatında net olarak tanımlanmadığı için idarelere veya idare içindeki birimlere göre farklılık gösterebilir.

    Doğrudan teminde ihale komisyonu nasıl kurulur?

    Doğrudan teminde ihale komisyonu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 6. maddesine göre şu şekilde kurulur: 1. İhale yetkilisi, biri başkan olmak üzere, ikisinin ihale konusu işin uzmanı olması şartıyla, ilgili idare personelinden en az dört kişinin ve muhasebe veya mali işlerden sorumlu bir personelin katılımıyla en az beş ve tek sayıda kişiden oluşan ihale komisyonunu görevlendirir. 2. Komisyona yedek üyeler de dahil edilir. 3. Komisyon üyelerinin isimleri, komisyonun eksiksiz toplanacağı dikkate alınarak belirtilir. Doğrudan teminde ihale komisyonu kurma zorunluluğu yoktur; idare, isterse bu yöntemi kullanarak ihtiyacı, ihale komisyonu olmadan da temin edebilir.

    Belediye ihaleleri hangi kurum tarafından denetlenir?

    Belediye ihaleleri, Kamu İhale Kurumu tarafından denetlenir.