• Buradasın

    Anayasa Mahkemesinde talep kısmı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Anayasa Mahkemesinde talep kısmı, bireysel başvuru formunda, ihlal kararı verilmesi ve varsa zararın giderilmesi için tazminat talebi gibi isteklerin belirtildiği bölümdür 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Anayasa Mahkemesi'nin yapısı ve işleyişi hangi kanunla düzenlenmiştir?

    Anayasa Mahkemesi'nin yapısı ve işleyişi, 30 Mart 2011 tarihinde kabul edilen 6216 sayılı "Anayasa Mahkemesinin Kuruluşu ve Yargılama Usulleri Hakkında Kanun" ile düzenlenmiştir.

    Anayasa Mahkemesinde gündem nasıl belirlenir?

    Anayasa Mahkemesinde gündemin belirlenmesi şu şekilde gerçekleşir: 1. Genel Kurul ve Bölüm Toplantıları: Gündem, Mahkeme Başkanı tarafından belirlenir. 2. Ön İnceleme: Başkan, gerekli hallerde işi Genel Kurula götürmeden önce bir üyeye ön inceleme yaptırabilir. 3. Gündemin Duyurulması: Başkan, ekonomik, sosyal veya siyasal yönden önem arz eden dosyaları ivedilikle ve öncelikle gündeme alır ve bu durum kamuoyuna duyurulur. 4. Müzakereler: Gündemdeki dosyaların müzakereleri gizli olarak yapılır ve Başkan tarafından yönetilir.

    Anayasa mahkemesi bireysel başvuruda hangi ihlalleri inceler?

    Anayasa Mahkemesi'ne yapılan bireysel başvuruda Anayasa'da güvence altına alınmış temel hak ve özgürlüklerin ihlal edildiği iddiaları incelenir. Bu kapsamda, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve ek protokollerinde yer alan haklar da dikkate alınır. Mahkeme, özellikle aşağıdaki ihlal iddialarını değerlendirir: Makul sürede yargılanma hakkı. Mülkiyet hakkı. Adil yargılanma hakkı. Bireysel başvuru, yargısal yolların tüketildiği tarihten itibaren 30 gün içinde yapılmalıdır.

    Anayasa mahkemesi ilk olarak hangi aşamadan başlar?

    Anayasa Mahkemesi'nin ilk aşaması, iptal davası veya itiraz yolu ile gelen dosyaların raportörlere dağıtılmasıdır.

    Anayasa Mahkemesi bireysel başvuru sorgulama nasıl yapılır?

    Anayasa Mahkemesi bireysel başvuru sorgulama işlemi, e-Devlet Kapısı üzerinden yapılabilir. Bunun için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. turkiye.gov.tr adresine gidin ve ekranın sağ üst kısmında yer alan "Sisteme Giriş"e tıklayın. 2. Açılan ekrandaki boş kısımlara T.C. Kimlik Numaranızı ve e-Devlet Kapısı şifrenizi yazın ve "Giriş" butonuna tıklayın. 3. Sisteme giriş yaptıktan sonra açılan ekranın sol üst tarafından yer alan bölümden "Hizmetler"e tıklayın ve "Anayasa Mahkemesi Başkanlığı" kurumunun kısmına gidin. 4. Bu kısmın altında yer alan "e-Devlet Anayasa Mahkemesi Bireysel Başvuru Sorgulama" hizmetini seçin. 5. Bu işlemi tamamladıktan sonra varsa başvurularınızı görebilir ve bu başvurularla ilgili sorgunuza yanıt alabilirsiniz.

    Anayasa Mahkemesinde komisyonlar ne yapar?

    Anayasa Mahkemesinde komisyonlar, bireysel başvuruların incelenmesinde aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Kabul Edilebilirlik İncelemesi: Komisyonlar, başvuruların kabul edilebilirlik incelemesini yapar ve kabul edilebilirlik şartlarını taşımadığına oy birliği ile karar verilen başvurular hakkında kabul edilemezlik kararı verir. 2. Ön Değerlendirme: Komisyonlar, başvurunun Anayasa'nın uygulanması ve yorumlanması veya temel hakların kapsam ve sınırlarının belirlenmesi açısından önem taşıyıp taşımadığının tespitini yapar. 3. İlke Kararı Gerekliliği: Başvurunun çözümünün bir ilke kararını gerektirmesi veya alınacak kararın daha önce verilmiş başka bir karar ile çelişebilecek nitelikte olması hâllerinde dosyayı ilgili bölüme gönderir. 4. İş Yükü Dağılımı: Komisyonlar, iş yükünün bölümler arasında dengeli bir şekilde dağıtılması için gerekli önlemleri alır.

    Anayasa Mahkemesi kabul edilemezlik sebepleri nelerdir?

    Anayasa Mahkemesi'nin bireysel başvuruları kabul edilemez bulmasının sebepleri şunlardır: 1. İhlal iddialarının temellendirilememesi. Başvurunun, ihlal iddialarını destekleyecek geçerli bir hukuki temele dayanmaması. 2. Kanun yolu şikâyeti. İddiaların, sadece kanun yolunda gözetilmesi gereken hususlara ilişkin olması. 3. Karmaşık veya zorlama şikâyetler. Başvurunun, karmaşık veya zorlama şikayetlerden ibaret olması. 4. Bir ihlalin olmadığının açık olması. Temel haklara yönelik bir müdahalenin olmaması veya müdahalenin meşru olduğunun açık olması. 5. Anayasa'nın uygulanması açısından önem taşımaması. Başvurunun, Anayasa'nın uygulanması ve yorumlanması açısından önem taşımaması. 6. Başvurucunun önemli bir zarara uğramaması. Başvurucunun, ihlalden dolayı önemli bir zarara uğramadığının tespit edilmesi. 7. Başvuru süresinin aşılması.