Buradasın
Aile hekimliği sözleşme ve ödeme yönetmeliği nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Aile Hekimliği Sözleşme ve Ödeme Yönetmeliği, Sağlık Bakanlığı tarafından aile hekimliği uygulaması kapsamında sözleşmeli olarak çalıştırılan aile hekimleri ve aile sağlığı çalışanlarına yapılacak ödemeler, izinler, sözleşme esasları ve disiplin işlemleri ile aile hekimliği uygulamaları için görevlendirilen uzman tabip, tabip ve aile sağlığı çalışanlarına yapılacak ödemelere ilişkin usul ve esasları belirler 125.
Yönetmeliğin bazı maddeleri:
- Sözleşme Süresi: Sözleşmeler iki mali yılı kapsar ve süresi bitmeden başka bir birime yerleşen aile hekimi ile yeni sözleşme yapılmaz 15.
- Ödeme Esasları: Aile hekimlerine çalışılan gün sayısına göre ödeme yapılır 15. Ödemeler, kayıtlı kişiler için belirlenen katsayılara ve sosyoekonomik gelişmişlik düzeyine göre yapılır 5.
- Aile Sağlığı Merkezi Giderleri: Kira, elektrik, su gibi giderler için tavan ücretin %50’si oranında ödeme yapılır 15.
- Uyumlu Çalışma: Aile hekimi, aile sağlığı çalışanını yönlendirme ve denetleme yetkisine sahiptir 15.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: