Buradasın
Afet yönetimi sürecinde mülki amirlerin görev ve sorumlulukları nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Afet yönetimi sürecinde mülki amirlerin görev ve sorumlulukları şunlardır:
- Afet ve acil durum hizmetleri ile ilgili tedbirlerin aldırılması 13.
- Acil yardımların gerektirdiği harcamaların yapılması 13.
- Kamu kurum ve kuruluşlarının personelinden ekipler oluşturulması 13.
- Yerel düzeydeki servislerin yönetimi 13.
- Yükümlüler ile gönüllü gerçek ve tüzel kişilerin afet ve acil durum hizmetlerine katılımlarının sağlanması 13.
- Afet ve acil durum hallerinde gerekli tedbirlerin alınması ve zamanında müdahalenin sağlanabilmesi için ilgili makamların ivedilikle bilgilendirilmesi 13.
- Çevre il ve ilçelerden yardım istenmesi ve bu yardımın sağlanması 12.
- Kendilerinden yardım istenilen il ve ilçelerin, ilgili mevzuatta yer alan yetkilerini kullanarak bütün imkan ve araçlarla yardıma mecbur tutulması 12.
- Talep edilen alet, ekipman, araç gereç, makine, teçhizat ve teknik personelin ilgili bakanlıklar ile kurum ve kuruluşlarca ivedilikle temin edilerek afet bölgesine ulaştırılması 12.
- Taşıt, makine, alet ve ekipman, arazi, arsa, bina, tesis, yiyecek, giyecek, ilaç ve tıbbi malzeme ile tedavi, kurtarma, barındırma, ısıtma, aydınlatma, beslenme, giyim gibi ihtiyaçların karşılanması için gerekli tedbirlerin alınması 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: