• Buradasın

    Afet sebebiyle hak sahibi olanların tespiti hakkındaki yönetmelik nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Afet Sebebiyle Hak Sahibi Olanların Tespiti Hakkında Yönetmelik, 7269 sayılı Afetler Kanunu'nun 1051 sayılı Kanunla değiştirilen 29. maddesi gereğince hazırlanmıştır 123.
    Bu yönetmelik, afet sebebiyle kendilerine bina yapılacak veya inşaat kredisi verilecek malik ve hissedarlarla, ebeveyni ile birlikte oturan evli kişilerin hak sahipliği tespitini düzenler 123.
    Yönetmeliğe göre "hak sahibi" ifadesi, afetzedelerin yıkılan veya ağır hasar gören binalarla olan mülkiyet ilişkilerini ve yeniden yapılacak binalardan veya verilecek inşaat kredisinden yararlanabilme durumlarını ifade eder 123.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Doğal afet ve insan kaynaklı afet nedir?

    Doğal afet ve insan kaynaklı afet kavramları şu şekilde tanımlanabilir: 1. Doğal Afetler: Doğa olaylarının sonucunda meydana gelen ve insanların kontrolü dışında gelişen afetlerdir. - Örnekler: Depremler, volkanik patlamalar, tsunamiler, sel ve su baskınları, kasırgalar, çığ. 2. İnsan Kaynaklı Afetler: İnsan faaliyetlerinin neden olduğu afetlerdir. - Örnekler: Nükleer felaketler, kimyasal sızıntılar, endüstriyel kazalar, yangınlar, savaşlar ve terör olayları.

    AFAD'dan hak sahibi olanlar ne yapmalı?

    AFAD'dan hak sahibi olan kişilerin yapması gerekenler şunlardır: Başvuru Yapmak: Hak sahipliği başvurusu, e-Devlet üzerinden veya AFAD Koordinasyon Merkezleri aracılığıyla gerçekleştirilebilir. İtiraz Hakkı: Başvuru sonucunda hak sahibi olunamaması durumunda, 15 gün içinde valilik veya kaymakamlık aracılığıyla itiraz edilebilir. Konut Teslim Süreci: Hak sahipliği kabul edilen kişilere, TOKİ aracılığıyla konut teslimi yapılır ve konutlar kura yöntemiyle dağıtılır. Hak sahipliği süreci, başvuruların yoğunluğuna ve afetin büyüklüğüne bağlı olarak birkaç hafta sürebilir.

    Afet ve acil durum mevzuatı nelerdir?

    Afet ve acil durum mevzuatından bazıları şunlardır: Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği. Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP). Afet ve Acil Durum Tatbikatları Hakkında Yönetmelik. Sivil Savunma Arama ve Kurtarma Birlikleri ve Ekiplerinin Kuruluşu, Görevleri, Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik. Geçici Koruma Yönetmeliği. İşyerlerinde Acil Durumlar Hakkında Yönetmelik. 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği. Ayrıca, 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 37. maddesi de bu alanda dayanak olarak kullanılmaktadır.

    Hak sahipliği tespitinde kimler yararlanamaz?

    Hak sahipliği tespitinde yararlanamayanlar şunlardır: 1. Yasal sürede talep taahhütnamesi vermeyen ve borçlandırma işlemini yapmayanlar. 2. Kendisine veya eşine ait aynı cins hasarsız konut, iş yeri ve ahırları olanlar. 3. Kiracı ve misafir durumunda olanlar. 4. Mülkiyeti hasar gören tüzel kişiler (vakıflar, dernekler). 5. Kendilerine ait olmayan arsa ve arazi üzerinde inşaat ruhsatı almaksızın konut, iş yeri ve ahır yapanlar. 6. İmar planında sakıncalı olarak belirtilen yerlerde ruhsatsız olarak yapı yapanlar. 7. DASK poliçesi olmayanlar.

    Afet sonrası iyileştirme çalışmaları nelerdir?

    Afet sonrası iyileştirme çalışmaları, afetin etkilerini en aza indirmek ve bölgenin normal yaşama dönüşünü sağlamak için yapılan faaliyetleri kapsar. Bu çalışmalar genellikle dört aşamadan oluşur: 1. Kurtarma Aşaması: Afetten zarar gören bireylerin kurtarılması ve ihtiyaçlarının karşılanması. 2. Hızlı İyileşme Aşaması: Afetten kurtulan bireylerin günlük rutinlerine geri dönmesi için tedavi ve destek sağlanması. 3. Uzun Dönem İyileşme Aşaması: Afetin etkilerinin devam ettiği durumlarda, uzun vadeli ihtiyaçların karşılanması. 4. Yeniden İnşaa Aşaması: Zarar gören yerleşim yerlerinin onarılması ve normal yaşama dönülmesi. Türkiye Afet Sonrası İyileştirme Planı (TASİP), bu süreçlerin etkin bir şekilde yönetilmesini sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Bu plan ile: İyileştirme çalışmalarının planlı ve hızlı yapılması; Kurumlar arası iş birliğinin artırılması; Kaynakların etkin kullanılması; Faaliyetlerin izlenmesi ve değerlendirilmesi hedeflenmektedir.

    AFAD hak sahipliği nasıl belirlenir?

    AFAD hak sahipliği, aşağıdaki kriterlere göre belirlenir: Mülkiyet Durumu: Hak sahibi olabilmek için taşınmazın ağır hasarlı veya yıkılmış olması gerekir. Vatandaşlık: Başvurular yalnızca Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için geçerlidir. Başvuru Zamanı: Başvurular genellikle afetin ardından 60 gün içerisinde yapılmalıdır. Hasar Durumu: Hasar tespit raporlarında yer alan kullanım amacına göre hak sahipliği işlemi tesis edilir. Başvuru Süreci: 1. e-Devlet Üzerinden Başvuru: AFAD'a kayıt yaptırdıktan sonra e-Devlet üzerinden "Hak Sahipliği Başvurusu" ve ardından "Talep ve Taahhütname Başvurusu" linkleri takip edilerek ilgili alanlar doldurularak başvuru yapılır. 2. AFAD Koordinasyon Merkezine Başvuru: Dileyen herkes, kendisine en yakın AFAD Koordinasyon merkezine giderek manuel olarak da başvuru yapabilir. Değerlendirme: AFAD, başvuruları aldıktan sonra yerel hasar tespit komisyonları aracılığıyla başvuruyu yerinde inceleyerek rapor hazırlar. Hazırlanan raporlar doğrultusunda hak sahipliği değerlendirmesi yapılır ve hak kazananlara yazılı bilgilendirme yapılır. İtiraz Hakkı: Hak sahipliği başvurusunun reddedilmesi durumunda 15 gün içinde itiraz hakkı bulunmaktadır.