• Buradasın

    AFAD hak sahipliği nasıl belirlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    AFAD hak sahipliği, aşağıdaki kriterlere göre belirlenir:
    • Mülkiyet Durumu: Hak sahibi olabilmek için taşınmazın ağır hasarlı veya yıkılmış olması gerekir 12. Başvuru sahibinin, bu taşınmazın sahibi ya da mirasçısı olması gerekir 1.
    • Vatandaşlık: Başvurular yalnızca Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için geçerlidir 1.
    • Başvuru Zamanı: Başvurular genellikle afetin ardından 60 gün içerisinde yapılmalıdır 13.
    • Hasar Durumu: Hasar tespit raporlarında yer alan kullanım amacına göre hak sahipliği işlemi tesis edilir 5.
    Başvuru Süreci:
    1. e-Devlet Üzerinden Başvuru: AFAD'a kayıt yaptırdıktan sonra e-Devlet üzerinden "Hak Sahipliği Başvurusu" ve ardından "Talep ve Taahhütname Başvurusu" linkleri takip edilerek ilgili alanlar doldurularak başvuru yapılır 3.
    2. AFAD Koordinasyon Merkezine Başvuru: Dileyen herkes, kendisine en yakın AFAD Koordinasyon merkezine giderek manuel olarak da başvuru yapabilir 3.
    Değerlendirme:
    • AFAD, başvuruları aldıktan sonra yerel hasar tespit komisyonları aracılığıyla başvuruyu yerinde inceleyerek rapor hazırlar 1.
    • Hazırlanan raporlar doğrultusunda hak sahipliği değerlendirmesi yapılır ve hak kazananlara yazılı bilgilendirme yapılır 1.
    İtiraz Hakkı:
    • Hak sahipliği başvurusunun reddedilmesi durumunda 15 gün içinde itiraz hakkı bulunmaktadır 15. İtirazlar valilik veya kaymakamlık aracılığıyla yapılır ve yeniden değerlendirme sürecine alınır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hak sahipliği belgesi ne işe yarar?

    Hak sahipliği belgesi, yıkılan, ağır hasar gören veya afetlerden etkilenebilecek olan binaların mülkiyet durumunu ve ilişkilerini resmi olarak ispatlayan, güvence altına alan ve afetzedelere binaların yeniden inşasında destek sağlayan bir belgedir. Hak sahipliği belgesinin işe yaradığı bazı durumlar: Konut desteği: Hak sahibi olan kişiler, TOKİ, ihale yöntemi veya konut kredisi desteği gibi çeşitli imkanlardan yararlanabilir. Tapu tahsis belgesi: Süreç sonunda mülk sahibine öncelikle tapu tahsis belgesi sağlanır ve daha sonra bu belge tapuya dönüştürülür. Yeniden inşa: Zorunlu kamulaştırma durumunda, hak sahipleri arazilerinde yeniden konut inşa edebilir.

    Hak sahipliği tespitinde kimler yararlanamaz?

    Hak sahipliği tespitinde yararlanamayacak kişiler şunlardır: Kiracılar ve misafirler. Tüzel kişiler (vakıf, dernek vb.). Kendisine veya eşine ait hasarsız ikinci bir konut, iş yeri veya ahırı olanlar. Ruhsatsız veya imar planında yapı yapılması sakıncalı olan yerlerde konut, iş yeri veya ahır yapanlar. Hasar gören konut, iş yeri veya ahırlarının mülkiyetine sahip olanlar.

    AFAD hak sahipliği imza süresi ne zaman bitiyor?

    2023 yılında meydana gelen depremlerin ardından AFAD tarafından başlatılan hak sahipliği başvurularının imza süresi, 30 Temmuz 2023 tarihinde sona ermiştir. Başvuruların, hasar tespit çalışmalarının sona ermesinin ardından AFAD İl Müdürlüklerince belirlenen 2 aylık kanuni süre içerisinde yapılması gerekmektedir. 60 günlük süre içinde başvuruda bulunmak kaydıyla, herhangi bir kanuni sebeple hak sahibi kabul edilmeyenler için 15 günlük bir itiraz hakkı tanınmaktadır.

    Hak sahipliği sorgulama itiraz nasıl yapılır e-devlet?

    E-Devlet üzerinden hak sahipliği sorgulama ve itiraz işlemi şu şekilde yapılır: 1. E-Devlet sistemine giriş yapılır. 2. Arama bölümüne "AFAD Hak Sahipliği Başvuru Sonucu Sorgulama" yazılır. 3. İstenilen bilgiler girilerek sorgulama yapılır. Hak sahipliği başvurusu reddedilenler, itirazlarını da E-Devlet üzerinden veya ilçelerde bulunan Hak Sahipliği Ofisleri aracılığıyla gerçekleştirebilirler. Belirtilen tarih aralıklarında yapılmayan itiraz başvuruları değerlendirilmeyecektir.

    AFAD hak sahipliği belgesi tapu yerine geçer mi?

    AFAD hak sahipliği belgesi, tapu yerine geçmez. AFAD hak sahipliği, afetzedelerin yıkılan veya ağır hasar gören binalarla olan mülkiyet ilişkilerini ve yeniden yapılacak binalardan veya verilecek inşaat kredisinden yararlanabilme durumlarını ifade eder. Hak sahipliği sürecinde, mülkiyetin ispatı için tapu senedi, tasarruf belgeleri, vergi kayıtları ve diğer resmi belgeler gereklidir.

    AFAD'dan hak sahibi olanlar ne yapmalı?

    AFAD'dan hak sahibi olan kişilerin yapması gerekenler şunlardır: Başvuru Yapmak: Hak sahipliği başvurusu, e-Devlet üzerinden veya AFAD Koordinasyon Merkezleri aracılığıyla gerçekleştirilebilir. İtiraz Hakkı: Başvuru sonucunda hak sahibi olunamaması durumunda, 15 gün içinde valilik veya kaymakamlık aracılığıyla itiraz edilebilir. Konut Teslim Süreci: Hak sahipliği kabul edilen kişilere, TOKİ aracılığıyla konut teslimi yapılır ve konutlar kura yöntemiyle dağıtılır. Hak sahipliği süreci, başvuruların yoğunluğuna ve afetin büyüklüğüne bağlı olarak birkaç hafta sürebilir.

    AFAD başvurusu kabul edilenler ne yapacak?

    AFAD başvurusu kabul edilenlerin ne yapacağına dair güncel bilgi bulunamadı. Ancak, AFAD gönüllülerinin görev ve sorumluluklarından bazıları şu şekildedir: Eğitimler. Yetkinlik kazanma. Görevlendirme. Topluma katkı. AFAD gönüllüsü olmak için 18 yaşını doldurmuş ve e-devlet şifresi olan her vatandaş başvurabilir.