• Buradasın

    5 yıl memurluk yapan yeşil pasaportu nasıl alır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    5 yıl memurluk yapan bir kişinin yeşil pasaport alabilmesi için aşağıdaki adımları izlemesi gerekmektedir:
    1. Kurumdan belge temini: Çalıştığı kurumun personel işleri veya ilgili biriminden, hususi damgalı pasaport alabileceğine dair onaylanmış bir talep formu ve hizmet döküm belgesi alınmalıdır 12.
    2. Randevu alma: İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüklerinden yeşil pasaport randevusu alınmalıdır 13. Randevular genellikle Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün web sitesi veya ALO 199 çağrı merkezi üzerinden alınabilir 1.
    3. Başvurunun yapılması: Randevu tarihinde, hak sahibi ve pasaport alacak diğer aile fertleri (gerekliyse) ilgili Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü'ne giderek başvurularını şahsen yapmalıdır 12. Başvuru sırasında parmak izi verilir ve biyometrik fotoğraf çekimi yapılır 1.
    Gerekli belgeler:
    • T.C. Kimlik Kartı, nüfus cüzdanı veya geçici kimlik belgesinin aslı 1;
    • Hususi Damgalı Pasaport Talep Formu 12;
    • Son 60 gün içinde düzenlenmiş, kamu görevlileri için hizmet süresini, unvanını ve kadro derecesini gösteren resmi belge 12;
    • Son altı ay içinde çekilmiş 2 adet biyometrik fotoğraf 12;
    • Pasaport defter bedelinin ödendiğine dair dekont 12;
    • Varsa daha önceden alınmış ve iptal işlemi uygulanmamış pasaportların aslı 1;
    • Reşit olmayan veya kısıtlı kişiler için muvafakatname 12.
    Yeşil pasaport almak için herhangi bir harç bedeli ödenmez, ancak pasaportun fiziki olarak basıldığı defter için bir defter bedeli ödenir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    8 derece memur yeşil pasaport alabilir mi?

    8. derece memur, yeşil pasaport alamaz. Yeşil pasaport alabilmek için kadro derecesinin 1, 2 veya 3 olması gerekmektedir. Yeşil pasaport, belirli statüdeki kamu görevlilerine ve eski bakanlara verilmektedir.

    Yeşil pasaport 5 yıl uzatma kaç günde çıkar?

    Yeşil pasaportun 5 yıl uzatılması işlemi, başvuru yapıldıktan sonra 7-15 iş günü içerisinde tamamlanır.

    Yeşil pasaport almak için derece kaç olmalı?

    Yeşil pasaport almak için kadro derecesi 1, 2 veya 3 olmalıdır.

    Devlet memuru yeşil pasaport hakkı ne zaman?

    Devlet memurlarının yeşil pasaport hakkı, aşağıdaki durumlarda ortaya çıkar: Kadro derecesi 1, 2 ve 3. derece olan veya bu derecelerden emekli olan devlet memurları. 1, 2 ve 3. derece kadro karşılığı çalışan ve bu derecelerde sözleşmeli olarak çalışırken emekli olan devlet memurları. Kadrosu olmadan çalışıp emeklilik kesintileri 1, 2 ve 3. derece üzerinden alınan çalışanlar ile bu durumda çalışırken emekli olan sözleşmeli devlet memurları. İl, ilçe ve 1. kademe belediye başkanları. Özelleştirilmiş olmasına rağmen gerekli şartları taşıyan Türk Telekom, T.C. Ziraat Bankası, Halk Bankası ve Emlak Bankası çalışanları. Belirli şartları taşıyan, yüksek oranda ihracat yapan iş insanları. Baroda kaydı olan, en az 15 yıllık avukatlar. Bu şartları taşıyan kişilerin eşlerine, reşit olmayan çocuklarına ve evli bulunmayan, iş sahibi olmayan ve öğrenimine devam eden 25 yaşını doldurmamış kız ve erkek çocuklarına da yeşil pasaport hakkı tanınır. Yeşil pasaport, belirli statüdeki kişilerin yurt dışı seyahatlerini vize muafiyetiyle kolaylaştırmak amacıyla verilir.

    Hangi devlet memurları yeşil pasaport alır?

    Yeşil pasaport (hususi pasaport) alma hakkına sahip devlet memurları: Birinci, ikinci ve üçüncü derece kadrolarda görev yapanlar veya bu derecelerden emekli olanlar. Kadro karşılığı olmaksızın çalışıp, emekli kesenekleri 1., 2. ve 3. derece üzerinden T.C. Emekli Sandığı'na yatırılan sözleşmeli devlet memurları. Görevleri süresince büyükşehir, il ve ilçe belediye başkanları. Devlet sporcuları. Özelleştirilmiş olan Türk Telekom, T.C. Ziraat Bankası, Halk Bankası ve Emlak Bankası çalışanları. Belirli şartları taşıyan, yüksek oranda ihracat yapan iş insanları. Baroda kaydı olan en az 15 yıllık avukatlar. Ayrıca, bu kişilerin eşleri ve 25 yaşını doldurmamış, öğrenimine devam eden çocukları da yeşil pasaport alabilir.

    Kadroya geçen işçi memur yeşil pasaport alır mı?

    Kadroya geçen işçiler, yeşil pasaport (hususi damgalı pasaport) alamazlar, çünkü yeşil pasaport sadece belirli kadro derecelerinde bulunan devlet memurlarına verilir.

    3 derece memur ne zaman yeşil pasaport alır?

    3. derece memur, 1., 2. veya 3. dereceye yükseldiğinde yeşil pasaport alabilir. Yeşil pasaport alabilmek için gereken bazı şartlar şunlardır: Kadro derecesi: Memurluk ilişkisi devam eden ve 1., 2., 3. derece kadrolarda görev yapanlar veya bu kadrolardan emekli olanlar. Sözleşmeli çalışanlar: Kadro karşılığı olmaksızın çalışıp emekli kesenekleri 1., 2. veya 3. derece üzerinden T.C. Emekli Sandığına yatırılan sözleşmeli devlet memurları. Eğitim durumu, ek hizmet süreleri gibi faktörler, 3. dereceye ulaşma ve dolayısıyla yeşil pasaport alma süresini etkileyebilir.