• Buradasın

    2918 trafik kanunu 34 madde nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 34. maddesi, trafiğe çıkarılacak motorlu araçların belirli zamanlarda teknik şartlara uyup uymadıklarının muayene edilerek tespit edilmesini düzenler 245.
    Bu maddeye göre:
    • Araçların muayenesi, ekonomik yapıları da dikkate alınarak belirli zamanlarda yapılır 45.
    • Zorunlu mali sorumluluk sigortası geçerli teminat tutarları üzerinden yaptırılmamış araçlar muayeneye alınmaz 45.
    • Muayenelerin süresi içinde yaptırılmaması durumunda, araçlar trafikten men edilir ve en yakın muayene istasyonuna gönderilir 45.
    • Muayene istasyonu açma yetkisi verilen gerçek ve tüzel kişiler, süresi içinde muayeneleri yaptırılmayan araçlara ilişkin bilgileri ilgili trafik kuruluşuna bildirir 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    34/a trafik cezası hangi maddeden?

    34/a trafik cezası, Karayolları Trafik Kanunu'nun 34. maddesinde yer alan "Araçların muayenesi" başlığına istinaden uygulanır. Bu ceza, muayenesi yapılmamış bir araçla trafiğe çıkılması durumunda verilir.

    Ktk 34/a trafik cezası hangi yönetmelik?

    KTK 34/a trafik cezası, Karayolları Trafik Kanunu kapsamında düzenlenmiştir. Bu ceza, muayenesi yapılmamış bir aracın trafiğe çıkarılmasını yasaklar ve bu ihlali gerçekleştirenlere idari para cezası ile aracın trafikten men edilmesi gibi yaptırımlar öngörür. 2025 yılı için 34/a trafik cezası 2.167 TL'dir ve bu ceza 15 gün içinde ödenirse %25 indirim uygulanarak 1.625,25 TL olarak ödenebilir.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre kusur oranları nasıl belirlenir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre kusur oranları şu şekilde belirlenir: Kaza Tespit Tutanağı: Trafik kazası sonrasında trafik ekipleri ya da kazaya karışan kişiler tarafından tutanak tutulur. Delil ve Bilgi Toplama: Kaza yerine ait fotoğraflar, kamera kayıtları, tanık ifadeleri, araçların konumu, çarpma noktaları ve yol durumu gibi somut veriler toplanır. TRAMER İncelemesi: Kaza tutanağına eklenen bilgiler ve fotoğraflar, TRAMER uzmanları tarafından değerlendirilir. Kusur Oranı Belirleme: Merkezde kazaya karışan araçların ve kişilerin eylemlerine göre kusur oranı belirlenir. Kusur oranları, %0 ila %100 arasında olmak üzere %0, %25, %50, %75, %100 şeklinde belirlenir. Kusur oranlarının belirlenmesi, hem ceza hukuku hem de tazminat hukuku açısından önem arz eder.

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre en son ceza nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre en son ceza hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, bu kanuna göre uygulanan bazı cezalar şunlardır: Sahte veya başka bir araca ait plaka kullanmak: 5.000 Türk Lirası idari para cezası ve aracın trafikten men edilmesi. Geçerlilik süresi dolmuş sürücü belgesi ile araç kullanmak: 343 Türk Lirası idari para cezası ve sürücü belgesinin geri alınması. Kırmızı ışık kuralını ihlal etmek: İlk ihlal için 700 Türk Lirası para cezası, ikinci ve sonraki ihlaller için belirli süreler boyunca sürücü belgesinin geri alınması. Muayenesi yapılmamış araçla trafiğe çıkmak: 235 Türk Lirası para cezası ve aracın trafikten men edilmesi.

    2918 sayılı trafik kanunu nedir?

    2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, karayollarında can ve mal güvenliği yönünden trafik düzenini sağlamak ve trafik güvenliğini ilgilendiren konularda alınacak önlemleri belirlemek amacıyla 13/10/1983 tarihinde kabul edilmiş bir kanundur. Kanunun kapsamı: trafikle ilgili kurallar, şartlar, hak ve yükümlülükler; bu kuralların uygulanması ve denetlenmesi; ilgili kuruluşlar ve bunların görev, yetki ve sorumlulukları; diğer hükümler. Kanunun bazı maddeleri: Amaç maddesi (madde 1). Kapsam maddesi (madde 2). Tanımlar maddesi (madde 3). İçişleri Bakanlığı'nın görev ve yetkileri (madde 5): Araçları ve sürücü belgelerini denetlemek. Trafiği düzenlemek ve yönetmek. Trafik kazalarıyla ilgili tutanaklar tutmak. İstatistiksel verileri toplamak ve değerlendirmek. Gerekli önlemleri almak ve ilgili kuruluşlara teklifte bulunmak.