Otomatik enjektör, içten yanmalı motorlarda yakıtın silindirlere hassas şekilde püskürtülmesini sağlar. Çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Yakıtın Basınçlandırılması: Araç çalıştığında, yakıt deposundan alınan yakıt pompa yardımıyla basınçlandırılır. 2. ECU'nun Komutu: Elektronik kontrol ünitesi (ECU), motorun hızı, yükü ve sıcaklığı gibi verileri analiz ederek enjektörlere komut gönderir. 3. Yakıtın Püskürtülmesi: Enjektör, bu komutla valfini açar ve yakıtı yüksek basınçla püskürtür. 4. Püskürtme Aşamaları: Benzinli motorlarda yakıt emme manifolduna veya doğrudan silindire püskürtülürken, dizel motorlarda yakıt 2000 bar’a kadar ulaşan basınçlarla atomize edilir. Modern araçlarda, motorun ihtiyacına göre yakıt miktarını ayarlayan elektronik kontrollü enjektörler kullanılır.