Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
PR ölçümlemesi, halkla ilişkiler uzmanlarının ve iletişim profesyonellerinin yürüttükleri kampanyaların başarısını ölçmek için kullandığı bir yöntemdir 2.
PR ölçümlemesi yapmak için şu adımlar izlenebilir:
- Hedef belirleme 12. Başarının tanımı yapılmalı ve net, ölçülebilir hedefler belirlenmelidir 12.
- Etki odaklı ölçüm 5. Çalışmaların etkisine odaklanılmalı, kişisel verimlilik yerine algı değişimi ve davranış değişiklikleri ölçülmelidir 5.
- Organizasyonel performans ölçümü 5. İletişimin organizasyonel performansa olan etkisi her fırsatta ölçülmelidir 5.
- Bütünsel ölçüm 2. Çevrimiçi ve çevrimdışı tüm kanallar değerlendirilmelidir 2.
- Şeffaflık ve tutarlılık 5. Ölçüm metodolojileri şeffaf, tutarlı ve geçerli olmalıdır 5.
PR ölçümlemesinde kullanılan bazı metrikler:
- medya görünürlüğü 14;
- sosyal medya etkileşimleri 14;
- halkın marka algısı 1;
- müşteri geri bildirimleri 1;
- kriz anlarında gösterilen performans 1.
PR ölçümlemesi için Google Analytics, Hootsuite, Brandwatch gibi araçlar kullanılabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: